Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Już ponad pół miliarda płatności kwartalnie. Apple Pay i Google Pay rosną w sklepowych terminalach

W ciągu minionego kwartału liczba zbliżeniowych płatności mobilnych wzrosła w stosunku rocznym o jedną czwartą

Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w okresie styczeń-marzec tego roku klienci banków z Polski wykonali w terminalach płatniczych 518,8 mln zbliżeniowych płatności mobilnych. Chodzi o transakcje z wykorzystaniem cyfrowych portfeli, w tym głównie Apple Pay i Google Pay. W porównaniu do IV kw. 2024 r. to wzrost o niemal 11 proc., a w porównaniu z I kw. 2024 r. – aż o ponad 25 proc., a więc o jedną czwartą.

Przeczytajcie także: Czy wiecie, że są dwie spółki z PayEye w nazwie?

Trzeba jednak dodać, że dane z I kw. 2025 r. nie są do końca porównywalne z poprzednimi kwartałami, gdyż lista banków, które udzielają nam informacji na temat swoich statystyk w tym zakresie, wydłużyła się. Doszedł Alior oraz BPS, które łącznie zaraportowały w I kw. 40 mln transakcji. Gdyby obie instytucje wyłączyć, okazałoby się, że porównywalny wzrost w I kw. wyniósł 3,5 proc. w stosunku kwartalnym, oraz 19,4 proc. w stosunku rocznym.

Przeczytajcie także: Banki z Polski mają 27 mln klientów korzystających z urządzeń mobilnych

Pod względem liczby zbliżeniowych transakcji mobilnych na pierwszym miejscu w Polsce pozostaje mBank. Jego klienci w I kw. 2025 r. zrealizowali ponad 157 mln takich płatności, po wzroście kwartalnym o niemal 12 proc. Na drugiej pozycji znalazł się Santander, a dalej Pekao i Millennium. Dla porządku trzeba jeszcze dodać, że dane prezentowane w tabeli poniżej nie oddają pełnej rzeczywistości. Brakuje bowiem statystyk z kilku instytucji, w tym ING, PKO BP i VeloBanku.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies