Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Dziś startuje kampania Pay As You Like

Jest to kolejna odsłona akcji We Did It In Poland, promującej Polskę w trakcie naszej prezydencji w Unii Europejskiej

11 czerwca to data uruchomienia kampanii Pay As You Like, realizowanej przy współpracy z Fundacją Polska Bezgotówkowa. Jej celem jest pokazanie, jak przyjazny jest system płatności bezgotówkowych w naszym kraju, i że na co dzień korzystają z niego miliony konsumentów oraz przedsiębiorców. Pay As You Like jest częścią projektu We Did It In Poland, który został przygotowany z okazji polskiej prezydencji w Unii Europejskiej i promuje polskie osiągnięcia w kraju i za granicą.

Przeczytajcie także: Powstała druga spółka PayEye

– Widzimy, że polski rynek płatności bezgotówkowych rozwija się dynamicznie i może być inspirującym przykładem skutecznej cyfryzacji. Celem kampanii jest pokazanie tego postępu w szerszym, międzynarodowym kontekście – jako dowodu na to, że Polska nie tylko adaptuje nowoczesne rozwiązania, ale robi to na dużą skalę i z imponującą skutecznością – mówi Olga Kozierowska, pomysłodawczyni kampanii We Did It In Poland, członkini Rady Organizacji Pozarządowych ds. Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej.

Jak wynika z badań zrealizowanych na zlecenie Polski Bezgotówkowej, udział płatności cyfrowych w liczbie płatności detalicznych w Polsce w 2005 r. wynosił zaledwie 2 proc. Jednak już w 2016 r. była w ten sposób realizowana co trzecia transakcja. W 2020 r. ponad połowę (54 proc.) płatności detalicznych stanowiły te bezgotówkowe, a 2024 r. jest to już 69 proc. wszystkich transakcji. Co ważne, w ciągu ponad 7 lat działalności fundacji liczba terminali płatniczych na polskim rynku zwiększyła się z 0,6 mln w 2018 r. do 1,3 mln w 2024 r., co zapewniło Polsce awans z 16. na 7. miejsce w Europie pod względem liczby terminali na tysiąc mieszkańców.

Przeczytajcie także: W ostatnim kwartale spadła liczba klientów mobile only w bankach

– Od początku istnienia fundacji wspieramy transformację płatniczą w Polsce, a dziś wyraźnie widać jej efekty – płatności cyfrowe rosną nie tylko w sklepach czy e-commerce, ale również w takich sektorach jak transport, usługi czy sprzedaż automatyczna. Naszą misją jest kreowanie przyszłości płatności z korzyścią dla konsumentów i biznesu – szczególnie wśród małych i średnich przedsiębiorców, którzy coraz chętniej sięgają po nowoczesne technologie płatnicze jako narzędzie rozwoju – mówi Joanna Erdman, prezeska Polski Bezgotówkowej.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies