Przy okazji wprowadzenia kolejnych zmian do swoich regulaminów Allegro zastrzegło też sobie możliwość zmiany tła czy tytułu oferty sponsorowanej
Allegro przedstawiło sprzedającym pakiet zmian, jakie zamierza wprowadzić w czerwcu i lipcu 2025 r. Jedną z ciekawszych jest obniżenie minimalnej wartości koszyka, która umożliwia kupującemu skorzystanie z Allegro Pay Business. Od 16 czerwca zamiast 100 zł będzie to 50 zł. Przypomnę, że Allegro Pay Business to usługa odraczania płatności dla klientów firmowych, kupujących na platformie Allegro Business. Rozwiązanie oferowane jest we współpracy z fintechem PragmaGO.
Pojawić się też mają zmiany w cenniku dotyczące reklam Allegro Ads i promowania ofert. Również od 16 czerwca rozpocznie się aktualizacja minimalnych stawek za kliknięcie oferty sponsorowanej (tzw. cost per click). W szeregu kategorii (m.in. Supermarket, Zdrowie, Elektronika) stawki wzrosną z 0,55 zł do 0,65 zł. Z kolei np. w kategorii Uroda stawka zmieni się z 0,45 zł na 0,55 zł, a w kategorii Dziecko z 0,50 zł na 0,60 zł. Jeśli sprzedawca ma grupy reklam, w których łączy oferty z różnych kategorii, stawka za kliknięcie zostanie podwyższona do najwyższej minimalnej kwoty – warto więc wcześniej usunąć oferty należące do tańszej kategorii ze wspólnej grupy reklam.
Jeśli chodzi o cennik, pozytywną dla sprzedawców zmianą jest obniżenie opłaty za wyróżnienie ofert w niektórych kategoriach. Od 1 lipca opłata za wyróżnienie na 10 dni spadnie z 19,90 zł do 5,90 zł m.in. w takich kategoriach jak odzież, obuwie, dodatki czy biżuteria.
Allegro zastrzegło sobie również prawo do modyfikowania elementów oferty sponsorowanej, a następnie wykorzystywania jej w kreacjach reklamowych. Zmiany wprowadzane przez operatora platformy mogą dotyczyć np. tła zdjęcia czy polegać na wprowadzeniu poprawek stylistycznych w tytule, a do tego celu Allegro może posłużyć się sztuczną inteligencją. Jednocześnie zaznaczono, że treść ofert nie będzie modyfikowana.
Zdecydowano także o zmianie sposobu wyświetlania produktów promowanych, jeśli użytkownik posortuje wyniki po trafności. Do tej pory oferty promowane wyświetlane były w wynikach wyszukiwania zawsze na górze, w osobnej sekcji "Produkty promowane". Od 1 lipca przy sortowaniu po trafności, oferty promowane nie znajdą się już w osobnej sekcji. Allegro zapewnia jednak, że nadal będą miały zdecydowanie większe szanse znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania niż produkty niepromowane (o ile odpowiadają zapytaniu kupującego). Sekcja "Produkty promowane" będzie natomiast wciąż wyświetlana, jeśli kupujący wybierze inny rodzaj sortowania niż po trafności – np. po cenie.
Zmiany w nadchodzących miesiącach obejmą także m.in. wprowadzenie lokalnej dopłaty do sprzedaży detalicznej na allegro.hu (w związku z wprowadzeniem na Węgrzech dodatkowego podatku od sprzedaży za pośrednictwem platform), zwiększenie automatyzacji w reklamacjach, nowości w zakresie abonamentów dla sprzedających (zbioru narzędzi służących do usprawniania sprzedaży) czy aktualizację regulaminów operatorów płatności. Ich pełny wykaz znajdziecie na stronie Allegro.