Klienci mogą wyrazić zgodę na przenosiny do końca czerwca. Jeśli tego nie zrobią – stracą dostęp do nowego rozwiązania
Czytelnicy cashless.pl donieśli, że otrzymują od ING informacje na temat zmian w oferowanej przez ten bank usłudze biometrii behawioralnej. Wiadomości SMS zostały wysłane do klientów, którzy w przeszłości zaczęli korzystać z tej innowacji, jednak to tej pory nie wyrazili zgody na przejście do tzw. sektorowego systemu weryfikacji behawioralnej, oferowanego przez Biuro Informacji Kredytowej. Ci posiadacze rachunków w ING, którzy tego nie zrobią, 1 lipca 2025 r. stracą zabezpieczenie behawioralne.
Przypomnę, że biometria behawioralna to system, który uczy się sposobu korzystania przez klienta z klawiatury komputerowej, myszki, czy smartfona. Na tej podstawie buduje wzorzec użytkownika, a następnie sprawdza, czy osoba, która właśnie zalogowała się na rachunek, jest jego prawowitym posiadaczem. Jeśli uzna, że nie – może uniemożliwić zrealizowanie podejrzanej transakcji.
ING był jednym z pierwszych banków na polskim rynku, które wdrożyły biometrię behawioralną i skorzystał przy tym z technologii dostarczanej przez fintech Digital Fingerprints. Później spółka ta została kupiona przez BIK, który na bazie jej rozwiązania buduje sektorowy system biometrii behawioralnej. Dzięki temu klient, którego wzorzec zachowań zostanie zbudowany podczas korzystania z usług w jednym banku, będzie mógł być ochraniany od razu w innym banku, z którego usług zacznie korzystać. ING pod koniec 2023 r. podjął decyzję o przystąpieniu do rozwiązania sektorowego.
I właśnie z tym związane są komunikaty, które wczoraj dotarły do klientów ING. Ci, którzy korzystali z biometrii behawioralnej przed przystąpieniem banku do rozwiązania sektorowego, powinni wyrazić zgodę na korzystanie z nowego systemu. Z informacji przekazanych przez bank wynika, że dotychczas uczyniło tak 20 proc. osób z tej grupy.
W najbliższym czasie bank zamierza przeprowadzić kampanię informacyjną, zachęcającą do wyrażenia odpowiednich zgód i "zmigrowania" do rozwiązania sektorowego. Klienci, którzy tego nie zrobią do końca czerwca, w każdej chwili będą mogli ponownie zacząć korzystać z biometrii behawioralnej. Wówczas jednak system będzie musiał nauczyć się ich zachowań od nowa.