Nowa usługa powinna pojawić się w apce SGB Mobile jeszcze przed wakacjami
Jak zdradził Artur Józefowski, dyrektor bankowości mobilnej i internetowej w SGB, już w czerwcu reprezentowana przez niego instytucja doda do oferowanej przez siebie aplikacji mobilnej płatności odroczone. Józefowski powiedział to podczas jednej z debat zakończonego właśnie Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej. Jego słowa przytacza serwis bs.net.pl.
Dzięki płatnościom odroczonym, można zrobić zakupy, a następnie zapłacić za nie po pewnym czasie, z reguły po 30 dniach. W takim przypadku z tytułu odroczenia płatności nie ponosi się dodatkowych kosztów. Spłatę należności można też zazwyczaj rozłożyć na kilka miesięcznych rat, ale wówczas trzeba już liczyć się z odsetkami a czasem i dodatkową prowizją.
Na polskim rynku usługa zdobywa coraz większą popularność. Największym graczem pozostaje Allegro Pay, które odracza płatności na platformie allegro.pl. Wiceliderem rynku jest fintech PayPo, a wśród liczących się podmiotów są też Twisto i Klarna. Swoją usługę z tego zakresu wprowadził też InPost oraz Blik. Z tej drugiej korzystać mogą klienci Millennium oraz VeloBanku.
Spośród innych banków płatności odroczone samodzielnie wdrożyły Alior oraz PKO BP. Ten drugi zadeklarował już jednak, że w obszarze tym zacznie współpracę z Blikiem. Z nieoficjalnych informacji cashless.pl wynika, że wdrożenie może zostać ogłoszone w ciągu najbliższych tygodni. Natomiast SGB będzie prawdopodobnie piątym bankiem, którego klienci będą mogli korzystać z odroczonych płatności bezpośrednio w bankowości elektronicznej.