Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
UOKiK zawiadamia prokuraturę o działaniach operatora usługi mambon.pl

Powodem interwencji urzędu są skargi klientów, którzy mają problemy z realizacją bonów zakupionych za pośrednictwem tego serwisu

Jak dowiedział się serwis cashless.pl, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów złożył zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia oszustwa przez operatora serwisu mambon.pl. Powodem są liczne skargi, otrzymywane od klientów tej firmy.

Przeczytajcie także: Kolejny odcinek Cashless Express już dostępny

– Do tej pory otrzymaliśmy blisko 100 skarg dotyczących firmy mambon.pl. Konsumenci wskazują w nich m.in. na: brak możliwości zrealizowania zakupionych bonów lub problemy z ich realizacją oraz anulowanie zamówień, bez dokonania zwrotu zapłaconej kwoty. Liczba i charakter sygnałów od konsumentów były podstawą do skierowania zawiadomienia do Prokuratury. Według prezesa UOKiK zachodzi uzasadnione podejrzenie możliwości popełnienia przestępstwa oszustwa – przekazało biuro prasowe UOKiK w odpowiedzi na pytanie cashless.pl w tej sprawie.

Wczoraj mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl o problemach firmy Honey Payment, która jest właścicielem portalu mambon.pl. Od kilku tygodni klienci skarżą się w internecie, że spółka nie realizuje sprzedanych przez siebie bonów. Grupa o nazwie „Oszukani przez mambon.pl” założona niedawno na Facebooku, liczy już niemal 800 członków. Ich straty każdorazowo wynoszą od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.

Przeczytajcie także: Revolut udostępnił płatności za bilety komunikacji miejskiej

Firma tłumaczyła w mediach społecznościowych, że trudności w obsłudze klientów wynikają z cyberataku i że mają się one skończyć do Wielkanocy. Niestety tak się nie stało. Wszystko to dzieje się w kontekście innych problemów Honey Payment, która jest notowana na warszawskim parkiecie. Z jej komunikatów giełdowych wynika, że od dwóch lat nie prezentuje raportów finansowych, jedna z jej spółek zależnych (operator aplikacji DotBee) prowadzi postępowanie restrukturyzacyjne a notowania akcji zostały zawieszone przez giełdę. Więcej na ten temat w tekście Problemy operatora aplikacji DotBee. Cyberatak, wykreślenie z rejestru KNF i setki zawiedzionych klientów.

Od kilku dni próbujemy skontaktować się z Honey Payment w celu uzyskania jakiegokolwiek komentarza do zaistniałej sytuacji. Do tej pory to się jednak nie udało.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies