Powodem interwencji urzędu są skargi klientów, którzy mają problemy z realizacją bonów zakupionych za pośrednictwem tego serwisu
Jak dowiedział się serwis cashless.pl, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów złożył zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia oszustwa przez operatora serwisu mambon.pl. Powodem są liczne skargi, otrzymywane od klientów tej firmy.
– Do tej pory otrzymaliśmy blisko 100 skarg dotyczących firmy mambon.pl. Konsumenci wskazują w nich m.in. na: brak możliwości zrealizowania zakupionych bonów lub problemy z ich realizacją oraz anulowanie zamówień, bez dokonania zwrotu zapłaconej kwoty. Liczba i charakter sygnałów od konsumentów były podstawą do skierowania zawiadomienia do Prokuratury. Według prezesa UOKiK zachodzi uzasadnione podejrzenie możliwości popełnienia przestępstwa oszustwa – przekazało biuro prasowe UOKiK w odpowiedzi na pytanie cashless.pl w tej sprawie.
Wczoraj mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl o problemach firmy Honey Payment, która jest właścicielem portalu mambon.pl. Od kilku tygodni klienci skarżą się w internecie, że spółka nie realizuje sprzedanych przez siebie bonów. Grupa o nazwie „Oszukani przez mambon.pl” założona niedawno na Facebooku, liczy już niemal 800 członków. Ich straty każdorazowo wynoszą od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.
Firma tłumaczyła w mediach społecznościowych, że trudności w obsłudze klientów wynikają z cyberataku i że mają się one skończyć do Wielkanocy. Niestety tak się nie stało. Wszystko to dzieje się w kontekście innych problemów Honey Payment, która jest notowana na warszawskim parkiecie. Z jej komunikatów giełdowych wynika, że od dwóch lat nie prezentuje raportów finansowych, jedna z jej spółek zależnych (operator aplikacji DotBee) prowadzi postępowanie restrukturyzacyjne a notowania akcji zostały zawieszone przez giełdę. Więcej na ten temat w tekście Problemy operatora aplikacji DotBee. Cyberatak, wykreślenie z rejestru KNF i setki zawiedzionych klientów.
Od kilku dni próbujemy skontaktować się z Honey Payment w celu uzyskania jakiegokolwiek komentarza do zaistniałej sytuacji. Do tej pory to się jednak nie udało.