W apkach mBanku i Millennium pojawiły się widgety ułatwiające przekazywanie datków
Klienci mBanku mogą już znaleźć w aplikacji niebieskie serduszko, po kliknięciu w które, przekażą pieniądze na pomoc powodzianom. W organizowaniu wsparcia mBankowi pomaga Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. W komunikacie rozesłanym do klientów bank podpowiada, że jeśli u kogoś na ekranie telefonu nie wyświetla się niebieskie serduszko, powinien pobrać aktualną wersję aplikacji.
Na co zostaną wydane pieniądze? WOŚP przeznaczy je "na pomoc interwencyjną oraz na najpilniejsze zakupy sprzętu i artykułów medycznych" na terenach dotkniętych klęską żywiołową. Jak informowaliśmy we wtorek, instytucja przeznaczyła na organizowaną przez siebie zbiórkę kwotę 1 mln zł.
W zbieranie środków dla osób poszkodowanych przez żywioł zaangażowały się też inne firmy, np. ING Bank, który wspólnie z Fundacją ING Dzieciom uruchomił zbiórkę na pomoc powodzianom, na którą też przekazał 1 mln zł. Użytkownicy aplikacji Moje ING mobile mogą wpłacać pieniądze po kliknięciu w powiadomienie, które wyświetla im się w aplikacji.
Natomiast Millennium zastosowało mechanizm podobny, jaki uruchomiono w mBanku. W jego aplikacji też umieszczono skrót to zbiórki ułatwiający wpłatę. W tym przypadku instytucja współpracuje z Polskim Czerwony Krzyżem i Caritasem Polska, którym także przekazała 1 mln zł na rzecz powodzian. Z kolei w aplikacji PKO BP, czyli IKO, można skorzystać z zakładki "Pomoc dla powodzian". Do każdego, wpłaconego złotego na pomoc powodzianom Fundacja PKO Banku Polskiego dokłada złotego od siebie. Sięgnijcie więc po telefon i pomóżcie potrzebującym. My już to zrobiliśmy.