Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
PKO, mBank i Millennium. To instytucje, których klienci najczęściej płacą Blikiem zbliżeniowo

Z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że popularność usługi oferowanej przez polski fintech systematycznie rośnie

W I kw. 2024 roku klienci pięciu rodzimych banków wykonali ponad 36,1 mln transakcji z wykorzystaniem Blika C (zbliżeniowego). Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że to o 2,8 mln więcej płatności niż w ostatnim kwartale ubiegłego roku.

Przeczytajcie także: Powstaje nowa aplikacja ubezpieczeniowa

Liderem zestawienia pozostaje PKO BP: jego klienci w okresie styczeń-marzec zapłacili zbliżeniowo Blikiem prawie 15 mln razy. Tymczasem w IV kw. takich transakcji było o niemal 2,2 mln mniej. Na drugim miejscu w zestawieniu utrzymał się mBank, który rezultat zanotowany w okresie październik-grudzień poprawił nieznacznie: o blisko 50 tys. płatności. Podium ponownie zamyka Millennium, który w I kw. br. zanotował o 115 tys. transakcji więcej niż w ostatnich miesiącach 2023 roku.

Swoich danych nie aktualizuje Alior, nie ujawnia ich także ING. PSP, operator systemu Blik, podaje jednak, że w I kw. zrealizowano 39,2 mln takich transakcji. Jeśli przyjąć, że wynik Aliora zmienił się nieznacznie, to klienci ING w ostatnim kwartale ubiegłego roku zrealizowali ok. 3,1 mln płatności Blikiem C. Warto też przypomnieć, że na koniec marca działające na polskim rynku banki miały 16,3 mln użytkowników Blika.

Przeczytajcie także: Ograniczono ilość danych dostępnych w mWeryfikatorze

Zbliżeniowy Blik to płatność smartfonem bezstykowo – na podobnej zasadzie jak odbywa się to w przypadku karty czy cyfrowego portfela umożliwiającego płatność telefonem albo zegarkiem. Z rozwiązania mogą korzystać klienci wspomnianych banków posiadający smartfon z modułem NFC z systemem Android. Nie jest potrzebna karta – wystarczy aplikacja banku zainstalowana na smartfonie.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies