Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
PayAppki nie ma już w Google Play. Ale z usługi nadal można korzystać

Usługa jest oferowana za pośrednictwem serwisu internetowego oraz aplikacji na urządzenia z iOS

Jak doniósł jeden z czytelników cashless.pl, aplikacja ułatwiająca opłacanie domowych rachunków, funkcjonująca pod nazwą PayAppka, przestała działać na urządzeniach z Androidem. I rzeczywiście – przy próbie logowania aplikacja wyświetla komunikat o błędzie. Apka zniknęła także z marketu Google Play. Wciąż znajduje się natomiast w AppStore, z którego nadal można ją pobrać. Z rozwiązania można też korzystać za pośrednictwem serwisu internetowego.

Przeczytajcie także: BillTech szuka nowego operatora dla PayAppki

Jędrzej Małolepszy, prezes fintechu BillTech, który jest operatorem aplikacji, powiedział w rozmowie z serwisem cashless.pl, że z marketu dla urządzeń z Androidem PayAppka została wycofana w związku z nowymi wymogami stawianymi przez Google. W ich rezultacie, aby mogła ona nadal funkcjonować, należałoby wprowadzić w niej duże zmiany. BillTech zamierza to zrobić w przyszłości, ale obecnie ma inne priorytety, m.in. obsługę dużej liczby nowych klientów z VeloBanku.

Aby zrozumieć, czym jest dziś PayAppka, należałoby wrócić do jej początków. Pierwotnie rozwiązanie funkcjonowało na rynku jako usługa pod nazwą Moje Rachunki i było oferowane przez ING Bank Śląski. Ten zdecydował jednak o jego wycofaniu. Dostawca technologii do Moje Rachunki, a więc polski fintech BillTech, postanowił znaleźć dla aplikacji nowego operatora. I znalazł, a został nim giełdowy Femion Technology. Aplikacja została przemianowana i miała trafić do jednej ze spółek Femiona – TryPay Later.

Przeczytajcie także: Allegro Pay udzieliło w ub. roku pożyczek o wartości 6,7 mld zł

Nim TryPay Later przejęła kontrolę nad PayAppką, grupa Femion Technology ogłosiła restrukturyzację. PayAppka padła ofiarą tego procesu i ostatecznie nie trafiła pod skrzydła TryPay Later. BillTech postanowił wówczas szukać dla niej kolejnego operatora. W sierpniu ubiegłego roku Jędrzej Małolepszy mówił w rozmowie z serwisem cashless.pl, że są podmioty zainteresowane kontynuacją rozwoju tego narzędzia, ale póki co operatorem PayAppki pozostaje BillTech.

A dlaczego spółka ta docelowo nie chce być operatorem PayAppki? Jak mówi przedstawiciel fintechu, podstawowym obszarem jego działalności jest dostarczanie zewnętrznym partnerom technologii ułatwiającej klientom opłacanie domowych rachunków. Korzysta z nich wiele podmiotów działających na polskim rynku, w tym np. mPay, Kontomierz, Alior, a od niedawna także wspomniany już wcześniej VeloBank. BillTech, jako operator PayAppki, nie chce z nimi konkurować.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies