Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Tonąca Poczta wbija nóż w plecy swojemu bankowi. Chce sprzedawać produkty jego konkurencji

Do tej pory Pocztowy miał wyłączność na sprzedaż swoich kredytów w placówkach spółki matki

Dzisiejszy Puls Biznesu pisze o afroncie w rodzinie Poczty Polskiej. Spółka matka, która do tej pory na wyłączność oferowała w swojej sieci produkty finansowe należącego do siebie Banku Pocztowego, chce zerwać z tą zasadą. Aktualnie prowadzi rozmowy z konkurentami, których kredyty i pożyczki wkrótce mogą znaleźć się w placówkach pocztowych. Wśród tych instytucji wymienia się m.in. Santander Consumer Bank.

Przeczytajcie także: Pocztowy chce przenieść do chmury bankowość elektroniczną

Cała sytuacja jest o tyle ciekawa, że w ub. roku rada nadzorcza Pocztowego, złożona przede wszystkim z przedstawicieli Poczty, która ma w nim ok. 75 proc. akcji, przyjęła strategię banku na najbliższe lata. Przewiduje ona ścisłą współpracę instytucji ze spółką matką, m.in. w zakresie dystrybucji produktów kredytowych, na co Pocztowy miał mieć wyłączność.

Przeczytajcie także: Pepco ofiarą dużego ataku hakerskiego

Niesnaski w grupie Poczty Polskiej mają miejsce w momencie, gdy spółka matka ma gigantyczne problemy finansowe. Z nieoficjalnych informacji publikowanych w mediach wynika, że w ub. roku zanotowała prawie 800 mln zł straty. Z kolei Bank Pocztowy realizuje program naprawczy, z którego wkrótce ma szansę wyjść dzięki m.in. całkiem niezłym zyskom, odnotowanym w dwóch ostatnich latach.

Źródło: Puls Biznesu

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies