Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Ponad 460 mln przelewów mobilnych w III kw. Lider bez zmian, ale z gorszym wynikiem

Na przestrzeni roku liczba transakcji mobilnych tego typu wzrosła o ponad 100 mln

Klienci największych banków na polskim rynku w III kw. br. zlecili za pośrednictwem aplikacji mobilnych ponad 464 mln przelewów (wliczając w to przelewy wewnętrzne oraz na numer telefonu odbiorcy przy wykorzystaniu systemu Blik). Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w porównaniu z kwartałem poprzedzającym liczba transakcji zleconych mobilnie wzrosła o ponad 7 mln. Natomiast w zestawieniu z analogicznym okresem minionego roku wynik zmienił się o przeszło 100 mln.

Przeczytajcie także: Austriackie winiety już dostępne w serwisie Autopay

Podobnie jak kwartał wcześniej najwięcej przelewów za pomocą urządzeń mobilnych wykonali klienci ING: w okresie lipiec-wrzesień takich transakcji było 87 mln. To rezultat, który nadal pozwala zachować przewagę nad konkurencją, lepszy o niemal 10 mln od tego zanotowanego w analogicznym kwartale 2022 roku, ale jednocześnie jest on gorszy od danych z okresu kwiecień-czerwiec 2023 roku.

Przeczytajcie także: Insurtech Inslet tworzy portfel na polisy ubezpieczeniowe

Na kolejnych pozycjach w zestawieniu znalazły się mBank, PKO BP i Santander. Wszystkim trzem instytucjom udało się przekroczyć barierę 70 mln przelewów i poprawić rezultat z II kw. Lepszymi statystykami pochwaliły się też banki z dalszych pozycji rankingu. Można to tłumaczyć m.in. rosnącą liczbą klientów korzystających z usług finansowych wyłącznie przy użyciu urządzeń mobilnych. Na koniec III kw. było ich przeszło 15,8 mln, czyli o ponad 630 tys. więcej niż na koniec czerwca br. i o ponad 2,8 mln więcej niż w analogicznym okresie minionego roku.

Warto mieć na uwadze, że w rzeczywistości klienci banków w Polsce zlecają przez urządzenia mobilne więcej przelewów, niż wynika to z poniższej tabeli. Jednak część instytucji nie ujawnia swoich statystyk w tym zakresie.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies