Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Polska Bezgotówkowa: w urzędach przybywa terminali. Płatności cyfrowe nie stanowią tam już problemu

Płatności bezgotówkowe są też częściej dostępne m.in. w przychodniach, pociągach i sklepach osiedlowych

Fundacja Polska Bezgotówkowa opublikowała wyniki badania, z którego wynika, że w porównaniu z poprzednimi latami zmniejszył się odsetek osób wskazujących na trudności, jeśli chodzi o dostępność płatności bezgotówkowych. Dotyczy to kilku sfer naszego życia.

Przeczytajcie także: Polski fintech WeSub wszedł na rynek francuski

Tegoroczna edycja badania pokazała, że dużą zmianę widać przede wszystkim w płatnościach w sektorze publicznym. Obecnie 20 proc. osób odczuwa brak możliwości płacenia bezgotówkowo w urzędach. Tymczasem w ubiegłym roku było to 25 proc., a dwa lata temu 30 proc. Polska Bezgotówkowa podała, że terminale z jej programu działają już w blisko 2,8 tys. urzędów i instytucji publicznych.

W przypadku przychodni wspomniane braki zauważa 23 proc. badanych, a w latach poprzednich było to niemal 30 proc. Zmiany zachodzą także na kolei: na niemożność płacenia kartą czy aplikacją za bilet w pociągu w tegorocznym raporcie wskazało 20 proc. badanych, podczas gdy w 2021 roku było to 27 proc. Fundacja podaje też przykład sklepów osiedlowych: w tym roku brak płatności bezgotówkowych zauważyło w nich 16 proc. respondentów, podczas gdy jeszcze dwa lata temu wskazywał na to niemal co czwarty ankietowany.

Przeczytajcie także: Ubezpieczeniowa TubaPay staje się InslyPay

Na koniec warto przypomnieć, że Polska Bezgotówkowa wraz z partnerami realizuje działania w zakresie rozwoju infrastruktury płatniczej w Polsce. Z jej usług skorzystało dotychczas 450 tys. podmiotów gospodarczych, głównie małych i średnich firm. Zainstalowano u nich ponad 600 tys. terminali płatniczych, w tym blisko 6 tys. terminali w telefonie. Konsumenci z ich pomocą przeprowadzili 1,6 mld transakcji na łączną kwotę blisko 102 mld złotych.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies