Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Kolejny bank udostępnił mPOS-a

W ciągu ostatnich tygodni już trzy instytucje wprowadziły do oferty mobilne terminale. Na razie nie oznacza to jednak, że popularność tych urządzeń rośnie

Bank BPH został partnerem spółki Polskie ePłatności w promocji „Warto kartą”. W ramach tego projektu przedsiębiorcy mogą zupełnie za darmo testować przez trzy miesiące przenośne terminale płatnicze firmy Ingenico. Urządzenia te jako jedyne w ofercie polskich operatorów mają możliwość akceptacji płatności bezstykowych.

Przeczytaj także: Prawie połowa polskich przedsiębiorców jest otwarta na płatności mobilne

mPOS to niewielka maszynka, która w połączeniu ze smartfonem umożliwia przyjmowanie płatności kartami bankowymi. Cechą charakterystyczną tego urządzenia jest brak stałej opłaty za dzierżawę. Firma po prostu kupuje mPOS-a, a jedynym kosztem związanym z obsługą kart przy jego pomocy jest prowizja liczona od wartości transakcji rozliczonych za jego pomocą.

Udział BPH w promocji PeP umożliwia uczestnikom testów zakup mPOS-a za symbolicznego złotego. W zamian firma musi jednak założyć w banku rachunek firmowy. Najprostszy z nich wiąże się z opłatą 10 zł miesięcznie. Chyba że firma będzie utrzymywać na koncie saldo w wysokości 5 tys. zł. Wówczas bank rezygnuje z jej pobierania.

Przeczytaj także: Już za pół roku użytkownicy IKO będą mogli zaciągać za pomocą tej aplikacji kredyty

Jeżeli przedsiębiorca biorący udział w testach nie zdecyduje się na założenie rachunku w BPH, może wykupić mPOS-a za 149 zł netto lub zwrócić urządzenie do Polskich ePłatności. Rynkowa wartość mPOS-a Ingenico to ok. 400 zł netto.

BPH to trzeci w ostatnim czasie bank, który zdecydował się na wprowadzenie do oferty przenośnego terminala płatniczego. Wcześniej takie urządzenie zaproponowały m.in. Alior, BZ WBK a w ubiegłym roku Idea Bank.

mPOS-y dostępne są na naszym rynku od kilku lat. Jak dotąd nie zdobyły jednak dużej popularności. Tymczasem z sondażu przeprowadzonego przez Instytut Badawczy Ipsos wynika, że około 30 proc. akceptantów byłoby zainteresowanych przyjmowaniem płatności kartowych przy użyciu mobilnego czytnika kart. Udział ten sięga 40 proc. w średnich i dużych firmach. Pod względem branży, najbardziej skłonne do adaptacji mobilnych czytników byłyby firmy zajmujące się transportem oraz działalnością profesjonalną, naukową i techniczną.

Ipsos przeprowadził sondaż na zlecenie Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego. Jego wyniki zostały zaprezentowane podczas pierwszego dnia III Międzynarodowego Kongresu Płatności Bezgotówkowych, który rozpoczął się w środę w Warszawie. Serwis Cashless.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies