Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
ING nadal z najwyższym wskaźnikiem mobilności. Ale wicelider zestawienia szybko go dogania

Zdecydowana większość banków ujętych w zestawieniu w II kw. br. poprawiła swój wskaźnik mobilności

Ponad połowa (55,2 proc.) klientów banków działających na polskim rynku w II kw. 2023 roku zarządzała swoimi kontami przez urządzenia mobilne – tak wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. Względem marca br. oznacza to niewielką poprawę wskaźnika: na koniec I kw. znajdował się on na podobnym poziomie (53,1 proc.).

Przeczytajcie także: Revolut wystartował z pierwszą kampanią w polskiej telewizji

W porównaniu z I kw. 2023 roku wyniki poprawiła zdecydowana większość uczestników zestawienia. Kolejny już raz pierwsze miejsce zajął w nim ING – w jego przypadku udział klientów mobilnych wśród wszystkich posiadaczy rachunków osobistych wynosił 76 proc. (niewielka kwartalna strata, przy jednoczesnym wzroście wskaźnika względem analogicznego okresu 2022 roku).

Na drugim miejscu w zestawieniu uplasował się mBank – jego wskaźnik mobilności wzrósł z 74,7 na koniec marca do 75,6 na koniec czerwca. Instytucja nie tylko utrzymała przewagę nad niżej notowaną konkurencją, ale też bardzo zbliżyła się do lidera zestawienia. Podium zamyka BNP Paribas z wynikiem 68,9 proc., a niewiele gorszy rezultat osiągnął Millennium (68,2 proc.). Ponad 60 proc. klientów zarządzających rachunkami przez urządzenia mobilne w II kw. miały także PKO BP oraz Santander.

Przeczytajcie także: Za pomocą Hyundai Pay kierowcy zapłacą za parking

W jaki sposób wyliczany jest wskaźnik mobilności? Podstawą pomiaru dla danej instytucji jest liczba otwartych rachunków osobistych (bez kont oszczędnościowych i walutowych) oraz liczba klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się na konto z urządzenia mobilnego. Wskaźnik pokazuje więc, jak dużo posiadaczy rachunków w danym banku zarządza nimi za pomocą np. smartfonów.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies