Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowe dane cashless.pl. Liczba przelewów zleconych w aplikacjach bankowych w II kw. przekroczyła 450 mln

W ciągu roku liczba przelewów zleconych w apkach przez klientów największych banków w Polsce wzrosła o ponad 101 mln

Klienci największych banków na polskim rynku w II kw. br. zlecili za pośrednictwem aplikacji mobilnych ponad 453 mln przelewów (wliczając w to przelewy wewnętrzne oraz na numer telefonu odbiorcy przy wykorzystaniu systemu Blik). Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w porównaniu z kwartałem poprzedzającym liczba transakcji zleconych mobilnie wzrosła o niespełna 33 mln. Natomiast w zestawieniu z analogicznym okresem minionego roku wynik zmienił się o przeszło 101 mln.

Przeczytajcie także: Revolut zmieni wygląd aplikacji

Podobnie jak kwartał wcześniej najwięcej przelewów za pomocą urządzeń mobilnych wykonali klienci ING: w okresie kwiecień – czerwiec takich transakcji było blisko 90 mln. To o przeszło 7 mln więcej niż w I kw. 2023 r. oraz o ponad 14 mln więcej niż w II kw. minionego roku. Na kolejnych pozycjach w zestawieniu znalazły się mBank, PKO BP i Santander.

Warto mieć na uwadze, że w rzeczywistości klienci banków w Polsce zlecają przez urządzenia mobilne więcej przelewów, niż wynika to z poniższej tabeli. Jednak część instytucji nie ujawnia swoich statystyk w tym zakresie.

Przeczytajcie także: BNP Paribas będzie wynajmował rowery

Na polskim rynku przybywa klientów korzystających z usług finansowych wyłącznie przy użyciu urządzeń mobilnych. Na koniec II kw. było ich przeszło 15,3 mln, czyli o ponad 1 mln więcej niż na koniec marca br. i o blisko 2,9 mln więcej niż w analogicznym okresie minionego roku.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies