Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Drugi bank informuje o wdrożeniu mDowodu w placówkach. Nowe rozwiązanie w oddziałach Pekao od piątku

Wczoraj gotowością obsługi mDowodu chwalił się PKO BP, choć, jak donosi nasza konkurencja, przedwcześnie

Bank Pekao podał w komunikacie prasowym, że od 1 września, a więc od najbliższego piątku, we wszystkich jego oddziałach i placówkach partnerskich będzie można potwierdzać tożsamość przy pomocy mDowodu w aplikacji mObywatel. Dokument w apce, na podstawie niedawno zmienionego prawa, jest tak samo ważny jak dokument plastikowy, choć trzeba zaznaczyć, że nie można posługiwać się nim za granicą. No i nie jest to elektroniczna wersja plastikowego dowodu, tylko zupełnie nowy dokument, z innym numerem i okresem ważności.

Przeczytajcie także: Pierwszy bank uznaje mDowód

Aby zweryfikować tożsamość w banku i załatwić różne sprawy, należy przyjść ze smartfonem, w którym zainstalowana jest aplikacja mObywatel i aktywowany dokument mDowód. Za pomocą apki będzie można na miejscu zeskanować wygenerowany przez pracownika kod QR i przekazać dane dokumentu do banku. Po prawidłowej weryfikacji tożsamości klienta, bank otrzyma elektroniczne poświadczenie dokumentu i jego dane, a w aplikacji mObywatel zostanie wygenerowana informacja kiedy i komu zostały powierzone informacje z mDowodu.

– Po weryfikacji tożsamości z elektronicznym mDowodem będzie można otworzyć w placówkach m.in. Konto Przekorzystne lub zlecić inne dyspozycje – mówi Wojciech Werochowski, wiceprezes Pekao, odpowiedzialny za Pion Bankowości Detalicznej.

Przeczytajcie także: Nowe motywy na kartach Pekao

Pekao jest drugim bankiem, który informuje o akceptacji mDowodu. Wczoraj podobny komunikat wystosował PKO BP. Z tym że wygląda na to, że przedwcześnie. Jak doniósł serwis Bankier.pl, w jego przypadku mDowód miał działać w oddziałach już wczoraj, ale tak się nie stało. Wprawdzie weryfikacja tożsamości klienta przy pomocy mObywatela była możliwa, ale klientom którzy wybrali tę formę okazania dokumentu, żadnych spraw nie udało się załatwić.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies