Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Wysoka kara dla Bank of America. Instytucja tworzyła fikcyjne kredytówki i mamiła nagrodami

Urzędnicy dowiedli także, że BoA niesłusznie naliczał wysokie opłaty za niezrealizowane transakcje

Bank of America, jedna z największych instytucji finansowych świata, musi zapłacić 250 mln dolarów za nadużycia, jakich dopuszczał się w minionej dekadzie. Poinformowała o tym amerykańska agencja CFPB (Consumer Financial Protection Bureau), czyli podmiot zajmujący się ochroną praw konsumentów. Na kwotę tę składa się 150 mln dolarów kar oraz 100 mln dolarów, które bank musi wypłacić klientom.

Przeczytajcie także: Zmiany w kartach PKO BP

Amerykańcy urzędnicy stwierdzili, że BoA na przestrzeni kilku lat naraził na szkody kilkaset tysięcy konsumentów, wykorzystując do tego różne mechanizmy. Jednym z nich było pobieranie opłat za odrzucane transakcje, gdy na rachunku brakowało środków. Za każdą taką operację bank naliczał 35 dolarów, a proceder mógł być wielokrotnie stosowany dla tej samej transakcji.

Kolejna przewina polegała na niedotrzymywaniu obietnic składanych posiadaczom kart kredytowych. Aby zdobyć klientów, BoA w kampaniach marketingowych obiecywał bonusy finansowe i nagrody za skorzystanie z oferty kartowej. Deklaracje banku nie miały jednak pokrycia w rzeczywistości. W kontekście plastików CFPB zwróciło uwagę na jeszcze jeden problem: tworzenie fikcyjnych kart.

Przeczytajcie także: Marketplace merXu rozwija ofertę z pomocą Adyen

Aby zrealizować wyznaczone przez bank cele i zgarnąć premie motywacyjne, pracownicy BoA korzystali z danych osobowych klientów i składali w ich imieniu wnioski o kredytówki. Nieświadomi tego klienci byli obciążani opłatami, odczuwali skutki obniżenia zdolności kredytowej i musieli poświęcać czas na wyjaśnianie sprawy.

Państwowa agencja przypomina w swoim komunikacie, że to nie pierwsza kara nałożona na BoA – niemal dziesięć lat temu CFPB nakazała tej instytucji wypłacić klientom niemal 730 mln dolarów w ramach odszkodowania za nielegalne praktyki dotyczące kart kredytowych. Z wysokimi karami bank musiał się też mierzyć w tej dekadzie.

KATEGORIA
PRAWO
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies