Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ponad 10,8 mln. Tyle kart klienci z Polski dodali do takich usług jak Apple Pay i Google Pay. Nowy rekord

W ciągu roku liczba kart dodanych do portfeli cyfrowych wzrosła o przeszło 2,8 mln

Klienci banków działających na polskim rynku do końca I kw. 2023 roku dodali do cyfrowych portfeli płatniczych ponad 10,8 mln kart. To nowy rekord. Wskazują na to dane zebrane przez serwis cashless.pl. W porównaniu z kwartałem wcześniej liczba kart dodanych do Portfela Google (Google Pay), Apple Pay, Garmin Pay, SwatchPay, Xiaomi Pay czy Fitbit Pay urosła o ponad 485 tys. W ciągu roku zwiększyła się zaś o przeszło 2,8 mln.

Przeczytajcie także: Więcej płatności mobilnych w Santanderze

Zestawienie kolejny już raz otwiera mBank. Z przedstawionych przez tę instytucję statystyk wynika, że na koniec marca zarejestrowała ona ponad 2,5 mln takich kart, czyli o ponad 103 tys. więcej niż na koniec IV kw. 2022 roku oraz o przeszło 814 tys. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Jeszcze trzy banki zgłosiły więcej niż milion kart dodanych do zbliżeniowych płatności mobilnych: Santander, Millennium oraz ING.

W rzeczywistości do portfeli cyfrowych klienci dodali więcej kart, niż wynika to z zebranych danych. Część instytucji nie podaje statystyk na ten temat, nie aktualizuje ich od dłuższego czasu lub są one niekompletne. Na przykład PKO BP ujawnia jedynie dane dotyczące kart dodanych do HCE (to zbliżeniowe płatności mobilne dostępne bezpośrednio w aplikacji IKO).

Przeczytajcie także: Compensa ułatwia zawarcie umowy ubezpieczenia na życie

Wypada też odnotować, że liczba kart dodanych do zbliżeniowych płatności mobilnych nie jest równa liczbie klientów korzystających z tych usług. Ta druga, jak wynika z wcześniejszych analiz serwisu cashless.pl, jest niższa. Wpływ na różnicę ma kilka czynników, m.in. to, że część klientów ma kilka kart dodanych do płatności mobilnych. Z drugiej strony – ta sama karta jest czasem używana przez klienta na różnych urządzeniach.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies