Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
ING z najwyższym wskaźnikiem mobilności. Trzy czwarte jego klientów zarządza rachunkami przy użyciu urządzeń mobilnych

Wysokie wskaźniki mobilności ponownie zanotowały mBank, BNP Paribas oraz Millennium

Ponad połowa (53 proc.) klientów banków działających na polskim rynku w I kw. 2023 roku zarządzała swoimi kontami przez urządzenia mobilne – tak wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. Oznacza to niewielką poprawę wskaźnika względem grudnia 2022 roku. Znajdował się on także na podobnym poziomie jak w I kw. 2022 roku.

Przeczytajie także: ING podnosi opłaty za bankomaty, karty oraz usługi maklerskie

W porównaniu z okresem październik-grudzień 2022 r. wyniki poprawili wszyscy uczestnicy zestawienia. Kolejny już raz pierwsze miejsce zajął w nim ING – w jego przypadku udział klientów mobilnych wśród wszystkich posiadaczy rachunków osobistych wynosił przeszło 76 proc. (kwartalny wzrost o niespełna 1 punkt procentowy, w ciągu roku instytucja poprawiła wynik o blisko 4 p.p.).

Na drugim miejscu w zestawieniu, ze sporą przewagą nad konkurencją niżej, uplasował się mBank – jego wskaźnik mobilności wzrósł z 74,2 na koniec minionego roku do 74,7 na koniec marca. W porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku instytucja poprawiła wynik o ok. 2,5 p.p. Podium tym razem zamykają dwa banki: BNP Paribas oraz Millennium z identycznym wynikiem 67,5 proc. Ponad 50 proc. klientów zarządzających rachunkami przez urządzenia mobilne w I kw. miały także PKO BP, Santander, Pekao oraz Credit Agricole.

Przeczytajcie także: Revolut ma w Polsce 2,5 mln klientów, a na świecie 30 mln

W jaki sposób wyliczany jest wskaźnik mobilności? Podstawą pomiaru dla danej instytucji jest liczba otwartych rachunków osobistych (bez kont oszczędnościowych i walutowych) oraz liczba klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się na konto z urządzenia mobilnego. Wskaźnik pokazuje więc jak dużo posiadaczy rachunków w danym banku zarządza nimi za pomocą np. smartfonów.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies