Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowe podejście PKO BP do rozwoju aplikacji mobilnej. Kolejne funkcje w IKO mają pojawiać się taśmowo

Bank chce zbudować tzw. VAS HUB, dzięki któremu zewnętrzni dostawcy usług będą mogli oferować je użytkownikom IKO za pośrednictwem API

Podczas wczorajszej konferencji prasowej związanej z publikacją wyników finansowych PKO BP za II kw. 2022 r. wiceprezes instytucji Bartosz Drabikowski chwalił się ostatnimi osiągnięciami banku w zwiększaniu liczby użytkowników aplikacji IKO. Z najnowszych danych wynika, że aktywnie korzysta z niej już ok. 6,8 mln osób. PKO liczy więc, że już wkrótce będzie mógł pochwalić się przekroczeniem poziomu 7 mln użytkowników.

Przeczytajcie także: PKO chce sprzedawać bilety na mecze piłkarskie

Drabikowski powiedział także, że bank pracuje nad nowym rozwiązaniem, które ma pozwolić wprowadzać do IKO wiele nowych usług w krótkim czasie. Mowa prawdopodobnie o anonsowanym kilka miesięcy temu przez innego członka zarządu PKO – Maksa Kraczkowskiego, VAS HUB. Teraz, jak wynika z informacji cashless.pl, prace nad tym mają zbliżać się ku końcowi.

Na czym ten wynalazek ma polegać? Jak dowiaduje się cashless.pl, bank chce udostępnić interfejs API, za pomocą którego to zewnętrzni dostawcy usług, tacy jak np. operatorzy płatności zdalnych, będą łączyć się z systemem PKO BP. Bank udostępni także wystandaryzowane umowy, regulaminy, itd., dla wielu kanałów obsługi klientów jednocześnie. Dlatego wdrożenie nowej funkcji np. w aplikacji mobilnej IKO, ma zabierać o wiele mniej czasu, niż dzieje się to obecnie, gdy bank z każdym dostawcą musi integrować się oddzielnie, ustalać warunki współpracy, negocjować umowy, itd.

Przeczytajcie także: Płatności odroczone od PKO mają być otwarte np. na Blika

Bank nie ujawnia na razie, jakie nowe usługi, dzięki wprowadzeniu VAS HUB, pojawią się w IKO w pierwszej kolejności. Kraczkowski wspominał w jednym z wywiadów dla Polityki Insight, że mogą to być np. bilety na mecze ekstraklasy piłkarskiej. Przedstawiciele banku mówili także w przeszłości, że chcieliby zaoferować w IKO bilety na przejazdy koleją. Być może będą to także usługi telemedyczne, które ma już konkurencja, np. Santander. To o tyle może być zasadne w przypadku PKO BP, że bank ten przez jeden ze swoich funduszy jest zaangażowany kapitałowo w oferującą usługi telemedyczne spółkę Telemedi.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies