Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ponad połowa klientów banków korzysta z rachunków za pomocą urządzeń mobilnych. ING nadal liderem

Oprócz ING najwięcej procentowo klientów mobilnych posiadają mBank oraz BNP Paribas

Ponad połowa (53 proc.) klientów banków działających na polskim rynku w I kw. br. zarządzała swoimi rachunkami przez urządzenia mobilne. Tak przynajmniej wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. To o ponad 1 pkt. proc. więcej niż w kwartale poprzedzającym i o ponad 5 pkt. proc. więcej niż w II kw. 2021 r.

Przeczytajcie także: Nowa funkcja we wpłatomatach NBP

W najnowszym zestawieniu największym wskaźnikiem mobilności może się pochwalić ING. Udział klientów mobilnych wśród wszystkich posiadaczy rachunków osobistych w przypadku tej instytucji wynosi 72,5 proc. Na drugim miejscu, z niewielką stratą do lidera, ponownie uplasował się mBank. W jego przypadku wskaźnik mobilności wyniósł 72,3 proc. Oba banki poprawiły wyniki z IV kw. 2021 r. Podium zamyka BNP Paribas, które tym razem zanotowało słabszy rezultat.

Przeczytajcie także: Sześć banków ma przynajmniej milion "blikowiczów"

Millennium, PKO BP, Santander i Pekao to kolejne banki, które miały ponad 50 proc. klientów zarządzających rachunkami przez urządzenia mobilne. Wszystkie zanotowały poprawę wskaźnika w porównaniu z poprzednim kwartałem. Oznacza to więc, że coraz więcej ich klientów zainteresowanych jest korzystaniem z usług finansowych na smartfonach.

W jaki sposób wyliczany jest wskaźnik mobilności? Podstawą wyliczenia dla danej instytucji jest liczba otwartych rachunków osobistych (bez kont oszczędnościowych i walutowych) oraz liczba klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się na konto z urządzenia mobilnego.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies