Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Już ponad 18 mln użytkowników bankowych aplikacji mobilnych w Polsce. O ok. 3,5 mln więcej niż przed rokiem

Najwięcej osób korzysta z aplikacji PKO BP. Na czołowych pozycjach znajdują się także mBank, ING, Pekao, Santander oraz Millennium

Największe instytucje finansowe działające na polskim rynku w I kw. 2022 roku miały ponad 18 mln klientów korzystających na telefonach z aplikacji bankowych – wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o ok. 1,2 mln użytkowników. Z kolei w porównaniu z początkiem ubiegłego roku ich liczba wzrosła o ok. 3,5 mln.

Przeczytajcie także: Klienci polskich banków dodali do cyfrowych portfeli blisko 8 mln kart

Podobnie jak w poprzednich kwartałach zestawienie otwiera największy detalista w Polsce, PKO BP. Instytucja ta na koniec marca mogła się pochwalić ponad 4,1 mln użytkowników swojej aplikacji mobilnej. Oznacza to, że w ciągu kwartału bank pozyskał ok. 260 tys. nowych użytkowników IKO. Na kolejnych pozycjach znalazły się mBank, ING, Pekao i Santander. Wszystkie te instytucje zauważalnie zwiększyły stan posiadania i odnotowały po ponad 2 mln klientów korzystających z aplikacji bankowych.

Przeczytajcie także: BIK przejmuje Digital Fingerprints

Warto odnotować, że w rzeczywistości klientów korzystających z aplikacji bankowych na polskim rynku jest więcej niż wskazuje na to poniższa tabela. Wynika to z faktu, że część instytytucji, w tym Getin, nie podaje swoich statystyk w tym zakresie. Natomiast w ostatnim czasie do upublicznienia danych udało nam się przekonać kolejne banki, w tym Nest czy BOŚ.

Warto też przypomnieć, że liczba użytkowników aplikacji bankowych nie pokrywa się z liczbą klientów korzystających z bankowości mobilnej. Część właścicieli smartfonów wciąż woli logować się na rachunek np. za pomocą przeglądarki internetowej w telefonie. Raport na temat klientów mobilnych w polskich bankach wkrótce w serwisie cashless.pl.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies