Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nationwide też eksperymentuje z biometrią

Brytyjski bank poszukuje alternatywy dla swoich klientów zmęczonych zapamiętywaniem haseł dających dostęp do usług w internecie

Jak donosi serwis Finextra, brytyjski bank Nationwide poszukuje rozwiązań biometrycznych, które pozwoliłyby jego klientom uzyskać dostęp do bankowości internetowej bez wprowadzania haseł. Wspólnie z firmami BahavioSec oraz Unisys pracuje nad projektem zabezpieczenia rozpoznającego indywidualne zachowania użytkowników smartfonów czy tabletów, to jest sposób pisania, dotykania ekranu, przełączania funkcji, a nawet trzymania samego urządzenia.

Przeczytajcie także: Millennium wprowadzi nową metodę autoryzacji płatności w internecie. Zastąpi SMS-y odciskiem palca

Bank rozpoczął prace nad projektem po tym, jak wyniki zleconych przez niego badań wykazały, że przeciętny Brytyjczyk musi zapamiętać sześć, a co czwarty nawet dziesięć haseł umożliwiających dostęp do treści, serwisów i aplikacji zainstalowanych na smartfonie.

Jednocześnie 70 proc. badanych stwierdziło, że ma trudności z zapamiętaniem wszystkich passwordów i co najmniej dwa razy w miesiącu klika na link "zapomniałem hasło". Miesięcznie klienci Nationwide Bank zaglądają do serwisu 19 mln razy. Dlatego tak ważne dla banku jest znalezienie bezpiecznego i wygodnego rozwiązania zastępującego tradycyjny sposób logowania się do konta.

Przeczytajcie także: Biometria na warszawskim lotnisku? Tak, ale na razie w bankomatach

Uczestnicy badania wypowiedzieli się także, co do swoich oczekiwań dotyczących biometrii. 60 proc. z nich uważa, że wszystkie urządzenia w ciągu 10 lat zostaną wyposażone w skanery siatkówki oka, a prawie 30 proc. oczekuje, że będą to skanery twarzy.

Także polskie banki eksperymentują z biometrią. Odciskiem palca do aplikacji pozwalają się już logować Millennium, mBank, ING, Euro Bank czy Citi Handlowy. Millennium zapowiada, że wkrótce także w ten sposób będzie można autoryzować transakcje internetowe. Głosowe logowanie do aplikacji oferuje już Smart Bank.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies