Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Prawie 330 mln przelewów zleconych na urządzeniach mobilnych. Nowe dane cashless.pl za IV kw. 2021 r.

W ciągu minionego kwartału liczba transakcji zlecanych na urządzeniach mobilnych wzrosła o 30 mln

Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w IV kw. ubiegłego roku klienci największych banków na polskim rynku zlecili za pomocą urządzeń mobilnych bez mała 328 mln przelewów (wliczając w to przelewy wewnętrzne oraz na numer telefonu odbiorcy przy wykorzystaniu systemu Blik). To oznacza, że w porównaniu z III kw. 2021 r. liczba transakcji zleconych mobilnie wzrosła o ponad 30 mln.

Przeczytajcie także: Banki rezygnują z kasjeró i kas

Bankiem, którego klienci najczęściej wykonują przelewy za pomocą np. smartfonów, jest ING. W IV kw. 2021 r. liczba takich transakcji osiągnęła 71 mln. Na kolejnych pozycjach znalazły się takie instytucje jak mBank, Santander, PKO BP i Millennium. Z tym, że trzeba zaznaczyć, iż dane mBanku są archiwalne – od kilku kwartałów instytucja nie udostępnia aktualnych statystyk w tym zakresie.

Przeczytajcie także: Liczba klientów mobilnych banków z Polski wciąż rośnie

W rzeczywistości klienci z Polski zlecają przez urządzenia mobilne jeszcze więcej przelewów, niż wynika to z poniższej tabeli. To dlatego, że część instytucji, takich jak np. Citi Handlowy, Getin czy Credit Agricole nie ujawnia swoich statystyk w tym zakresie. Można też spodziewać się, że również w bankach, które od dłuższego czasu nie aktualizują swoich danych, liczba transakcji mobilnych wzrosła.


Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies