Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Prawie 19 mln klientów mobilnych i niemal 10 mln mobile only. Nowe dane na temat nowoczesnej bankowości w Polsce

PKO BP, mBank, ING i Millennium to liderzy bankowości mobilnej w Polsce

Na koniec III kw. bieżącego roku banki z Polski miały 18,6 mln klientów zarządzających swoimi rachunkami za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Tak przynajmniej wynika z danych udostępnionych serwisowi cashless.pl przez kilkanaście największych banków w Polsce. W porównaniu z II kw. 2021 r. to wzrost o ponad 800 tys., a w porównaniu z wrześniem 2020 r. – o ponad 2,7 mln.

Przeczytajcie także: Banki coraz szybciej rezygnują z kas w oddziałach

Tradycyjnie już bankiem, który ma najwięcej klientów mobilnych, jest największy na rynku detalista, czyli PKO BP. W III kw. 2021 r. instytucja ta miała prawie 4,5 mln klientów mobilnych. Na kolejnych pozycjach znajdowały się mBank, ING, Pekao i Santander. Każdy z nich miał więcej niż 2 mln klientów mobilnych.

Jeżeli zaś chodzi o klientów określanych mianem mobile only, a więc takich, którzy zarządzali swoimi rachunkami wyłącznie za pośrednictwem smartfonów czy tabletów, to w III kw. było ich ponad 9,8 mln. To o bez mała 900 tys. więcej niż w czerwcu bieżącego roku oraz o niecałe 2 mln więcej niż we wrześniu 2020 r.

Przeczytajcie także: Prawie 10 proc. transakcji zbliżeniowych idzie przez smartfony i zegarki

Pod względem największej liczby klientów mobile only czołówka banków ułożyła się nieco inaczej niż w przypadku zestawienia banków z największą liczbą klientów mobilnych. Choć i tu na pierwszym miejscu jest PKO BP z ok. 2,6 mln klientów mobilne only, to na drugiej pozycji znalazł się ING, a później Millennium, mBank i Santander. Każdy z nich miał ponad milion klientów mobile only. Szczegółowe dane znajdują się w tabeli poniżej.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies