Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Pamiętacie Gotówkomaty Vivusa? UOKiK właśnie ogłosił decyzję w sprawie tych urządzeń. Spółka musi zwrócić 24,80 zł

UOKiK uznał, że Vivus naruszył interesy konsumentów obsługując klientów za pośrednictwem gotówkomatów, ale nie ukarał go m.in. dlatego, że spółka zaprzestała sprzedaży pożyczek przez te urządzenia

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłosił swoją decyzję w sprawie postępowania przeciwko firmie Vivus. Chodzi o sprzedaż pożyczek przez urządzenia automatyczne zwane gotówkomatami. Gotówkomaty były zarządzane przez spółkę o nazwie Gotówkomat Polskie Płatności, która aktualnie znajduje się w likwidacji.

Przeczytajcie także: Blik wprowadzi płatności odroczone

Zdaniem UOKiK-u Vivus naruszył tzw. zbiorowe interesy konsumentów uzależniając przekazanie formularza informacyjnego dotyczącego pożyczek od spełnienia przez klientów określonych warunków. Chodziło o to, że zanim klient korzystający z gotówkomatu otrzymał formularz, musiał podać numer swojej komórki, wykonać skan dowodu osobistego oraz zdjęcie swojej twarzy. Urząd antymonopolowy uważa, że jest to niezgodne z przepisami.

UOKiK ogłosił zakończenie postępowania, ale odstąpił od wymierzenia Vivusowi kary. Jednym z argumentów był fakt, że spółka od 2017 roku nie oferuje już pożyczek za pośrednictwem urządzeń automatycznych. Natomiast firma Gotówkomat aktualnie znajduje się w stanie likwidacji. Vivus został jednak obarczony kosztami postępowania i z tego tytułu musi przelać na konto UOKiK, uwaga, 24,80 zł.

Przeczytajcie także: UOKiK uruchomił kalkulator kredytowy

Kwestia obowiązków informacyjnych związanych z udzielaniem finansowania spędza też sen z powiek firmom z branży płatności odroczonych. Konieczność przesyłania formularzy wynikających z ustawy o kredycie konsumenckim powoduje, że operatorzy usług wysyłają klientom po kilka wiadomości, zanim jeszcze udzielą im finansowania. E-maile zapełniają skrzynki klientów i z reguły są kasowane przez nich bez czytania.

KATEGORIA
PRAWO
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies