Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Klarna już oficjalnie w Polsce. Na starcie oferta dla klientów H&M i polskojęzyczna wersja aplikacji

Podczas warszawskiej premiery usługi "Zapłać za 30 dni", pojawił się osobiście Sebastian Siemiątkowski, prezes i współzałożyciel Klarny

Na polskim rynku odroczonych płatności od dzisiaj działa oficjalnie Klarna. Ten wyceniany już na prawie 46 mld dolarów amerykańskich fintech, oferuje odroczone płatności "Zapłać za 30 dni" w modelu kup teraz, zapłać później. O tym, że Klarna planuje rychły start na polskim rynku mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl jako pierwsi pod koniec czerwca, w tekście Nowy, potężny gracz na rynku płatności odroczonych w Polsce. W sierpniu wchodzi tu szwedzka Klarna.

Klienci sklepów internetowych współpracujących z Klarną mogą zapłacić za zakupy po ok. miesiącu. W tym czasie sprawdzą, przymierzą, wypróbują lub ewentualnie zwrócą zamówiony produkt. Jedyne co muszą zrobić, to wybrać ten sposób płatności w witrynie internetowej sklepu. Z kolei sprzedawca otrzymuje pieniądze natychmiast po zakupie. Klarna bierze na siebie odbiór płatności od kupującego.

Przeczytajcie także: Już oficjalnie: Klarna wdraża płatności odroczone w Polsce

Klarna ogłosiła dzisiaj, że jej pierwszym partnerem w e-commerce w Polsce jest marka H&M. Na rynku pojawiła się także polskojęzyczna wersja aplikacji fintechu. Jak czytam w informacji prasowej, można w niej przeglądać polecane sklepy i zarządzać płatnościami u zintegrowanych sprzedawców. Kupujący mogą też korzystać z list zakupów, tworzyć własne kolekcje, a także aktywować powiadomienia o promocjach i zniżkach cen. Wkrótce mają się tam pojawić inne ciekawe funkcje.

Przeczytajcie także: Jeszcze jeden gracz na rynku płatności odroczonych

Na warszawskiej premierze usługi "Zapłać za 30 dni" pojawił się osobiście Sebastian Siemiątkowski, prezes i współzałożyciel Klarny. Siemiątkowski jest jednym z tych, którzy 16 lat temu stworzyli Klarnę. Miał wtedy 23 lata. Dzisiaj fintech ma 90 mln użytkowników na całym świecie i zatrudnia 4 tys. pracowników. Firma posiada też już pełną licencję bankową i przetwarza 2 mln transakcji dziennie. Z jej usług korzysta 250 tys. sklepów.

Zapytałem Sebastiana Siemiątkowskiego o to, czy nie obawia się, że Klarna pojawia się na polskim rynku trochę za późno. Wszak podobną usługę świadczy tu już kilka innych firm takich jak Twisto, Allegro czy PayPo, niektóre z sukcesem. Odpowiedział, że oczywiście zdaje sobie sprawę z konkurencji, ale do startu w Polsce Klarna przygotowała się bardzo starannie, dobierając ofertę i poszerzając sieć współpracujących sprzedawców. Dodał, że firma zdobywa klientów na świecie oferując prosty i funkcjonalny sposób płatności, dzięki czemu mogła konkurować na zachodnich rykach np. z potężnym PayPalem, który był tam obecny już kilkunaście lat wcześniej. Jego zdaniem tak będzie i teraz. O tym, czy ma rację i Klarna znajdzie się wśród liderów płatności odroczonych w Polsce, przekonacie się już wkrótce.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies