Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Badanie Blue Media: Blik ulubioną formą płatności za zakupy w internecie. Wyprzedził przelewy pay by link

Blik został wskazany jako ulubiona forma płatności przez 27 proc. badanych przez Blue Media

Jak wynika z przeprowadzonego przez Blue Media badania "Finanse i zwyczaje finansowe Polaków", ulubioną formą płatności za zakupy w internecie jest Blik. Takiej odpowiedzi udzieliło 27 proc. respondentów. Tym samym Blik wyprzedził na liście preferencji szybkie przelewy, czyli tzw. pay by linki, które jeszcze w zeszłym roku jako ulubioną metodę płatności wskazywało 29 proc. ankietowanych, a w tym już 26 proc. Kolejne miejsca zajmują karta płatnicza (wskazana przez 16 proc. badanych), samodzielny przelew na konto sklepu (13 proc.) i płatności za pobraniem, które na przestrzeni dwóch lat zanurkowały z 25 proc. wskazań w 2019 r. do zaledwie 11 proc. w 2021 r.

Przeczytajcie także: Thales wprowadza karty biometryczne

Nieco inaczej przedstawia się rozkład odpowiedzi na pytanie: "W jaki sposób płaci Pan(i) za zakupione przez internet przedmioty lub usługi?". Tutaj aż połowa Polaków przyznaje, że sięga po szybkie przelewy, 39 proc. wykorzystuje Blika (wzrost z 33 proc. rok wcześniej), a 38 proc. płaci kartą. Samodzielny przelew na konto sklepu jest jedną z metod płatności za zakupy dla 35 proc. respondentów. Z kolei 28 proc. zdarza się zamawiać produkty za pobraniem. Warto zauważyć, że jeszcze dwa lata temu była to najczęściej wskazywana odpowiedź, zakupy z płatnością za pobraniem realizowało wtedy 46 proc. ankietowanych.

Przeczytajcie także: Allegro, Blik i PKO z płatnościami one click

Blue Media zwraca również uwagę na płatności odroczone. Na razie wybiera je jedynie 5 proc. kupujących w sieci, ale ich popularność stopniowo rośnie.

Z raportu wynika także, że już 94 proc. przebadanych internautów dokonuje zakupów produktów oraz usług online. Wskaźnik ten zanotował duży wzrost w ostatnim roku, bo w poprzednich edycjach badania wahał się między 85 a 88 proc.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies