Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ponad ćwierć miliarda przelewów przez smartfony w kwartał. Nowy raport cashless.pl

Najwięcej przelewów w I kw. 2021 r. zlecili przez smartfony klienci mBanku

Serwis cashless.pl przygotował nową analizę na temat aktywności klientów w korzystaniu z bankowości mobilnej. Badanie dotyczy liczby przelewów zlecanych za pomocą smartfonów (chodzi więc nie tylko o transakcje realizowane w aplikacjach, ale także w serwisach internetowych otwieranych w przeglądarkach na urządzeniach mobilnych).

Przeczytajcie także: Rekord płatności Apple Pay i Google Pay w Polsce

Podobne analizy przeprowadzaliśmy już wcześniej, ale pytaliśmy banki ogólnie o transakcje zlecane na smartfonach. Postanowiliśmy skoncentrować się jednak tylko na przelewach, gdyż naszym zdaniem ich liczba dobrze oddaje poziom aktywności klientów w korzystaniu z bankowości mobilnej a jednocześnie nie nastręcza wątpliwości interpretacyjnych.

Na pytanie o liczbę przelewów zleconych w bankowości mobilnej w I kw. 2021 r. odpowiedziało dziewięć banków ankietowanych przez cashless.pl, w tym większość największych detalistów. Z udzielonych informacji wynika, że najwięcej tego typu transakcji zrealizowali klienci mBanku – ponad 54,5 mln. Klienci Pekao zlecili prawie 45 mln przelewów. Na kolejnych pozycjach znalazły się: PKO BP, Santander, ING i Millennium. Każdy z nich zaraportował ponad 30 mln przelewów zleconych w bankowości mobilnej.

Przeczytajcie także: Już 17 mln Polaków korzysta z bankowości mobilnej

Razem klienci ankietowanych instytucji zlecili w I kw. 2021 r. przez urządzenia mobilne ponad ćwierć miliarda przelewów (są to tradycyjne przelewy wewnętrzne i zewnętrzne a także na numer telefonu zrealizowane za pośrednictwem systemu Blik).


KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies