Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Apple Pay i Google Pay w Polsce. Ze zbliżeniowych płatności mobilnych korzysta już ponad 3,3 mln osób

Najwięcej klientów korzystających z takich usług jak Apple Pay czy Google Pay mają Santander, Millennium, mBank, ING i PKO

Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że na koniec czerwca klienci banków z Polski dodali do różnych systemów zbliżeniowych płatności mobilnych ponad 3,3 mln kart. To o ok. 590 tys. więcej niż w marcu bieżącego roku oraz o ponad 1,4 mln więcej niż w czerwcu ubiegłego roku.

Najwięcej kart do różnych systemów zbliżeniowych płatności mobilnych dodali klienci Santandera. W czerwcu było ich 634 tys. Niewiele mniej, bo ok. 620 tys. kart, dodali klienci Millennium. To pozwoliło temu bankowi uplasować się na drugiej pozycji w Polsce. Bank przez kilka ostatnich kwartałów nie podawał statystyk na ten temat. W międzyczasie wchłonął Euro Bank oraz wprowadził do oferty nowe płatności (Garmin Pay). Prawdopodobnie m.in. stąd wysoka pozycja Millennium w zestawieniu.

Przeczytajcie także: Banki z Polski mają prawie 15 mln klientów mobilnych

Ponad pół miliona kart do bezstykowych płatności mobilnych dodali także klienci trzech innych instytucji, a więc mBanku, ING i PKO BP. Dane zaprezentowane w tabeli pod tekstem obejmują karty dodane do takich systemów jak Apple Pay, Garmin Pay, Google Pay, Fitbit Pay i HCE (zbliżeniowe płatności mobilne dostępne bezpośrednio w aplikacjach bankowych).

Liczba kart dodanych do płatności zbliżeniowych nie oznacza, że dokładnie taka sama liczba klientów korzysta z tych rozwiązań. Część kart mogła zostać dodana do kilku systemów jednocześnie (np. do Google Pay i do Garmin Pay). Z drugiej strony z niektórych kart za pomocą systemów mobilnych może korzystać kilka osób (np. mąż i żona).

Przeczytajcie także: W aplikacji eDO App znalazła się nowa funkcja

Na przykładzie danych z mBanku (instytucja udostępniła serwisowi cashless.pl zarówno liczbę klientów korzystających z płatności mobilnych jak i liczbę dodanych do nich kart) widać, że obie wartości są do siebie zbliżone. I tak do Google Pay 541 tys. klientów mBanku dodało 574,4 tys. kart, do Garmin Pay – 6,8 tys. klientów dodało 7,1 tys. kart, natomiast do Fitbit Pay – 355 klientów dodało 371 kart.

A na koniec jeszcze jedna uwaga. W rzeczywistości liczba klientów korzystających ze zbliżeniowych płatności mobilnych oraz liczba kart dodanych do takich systemów musi być większa, niż wynika to z danych prezentowanych przez cashless.pl. Część instytucji wciąż nie podaje bowiem aktualnych statystyk z tym związanych (np. Pekao, Getin, Citi). Inne, jak np. mBank, ze względu na swoje umowy z dostawcami usług, nie ujawniają danych dotyczących Apple Pay.


Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies