Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
BZ WBK wyjaśnia: nie musicie składać reklamacji, aby odzyskać niesłusznie pobrane przez bank opłaty

Instytucja uzupełniła informację opublikowaną na swojej stronie internetowej. Doprecyzowuje, że po decyzji UOKiK wypłaci rekompensaty automatycznie

– Rekompensaty zostaną wypłacone automatycznie nie później niż do 12 stycznia 2019 na rachunek bankowy lub rachunek karty kredytowej klientów, których dotyczy decyzja. Klient nie musi składać wniosku w celu uzyskania rekompensaty – wyjaśnia BZ WBK w komunikacie umieszczonym na swojej stronie internetowej. Instytucja rozwiewa w ten sposób wątpliwości, które wzbudziła poprzednia treść komunikatu.

Przeczytajcie także: ING Bank Śląski zwraca opłaty za karty

O tym, że BZ WBK po decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wypłaci klientom rekompensaty, mogliście przeczytać w serwisie Cashless w tym miejscu. Chodzi o to, że bank wprowadził lub podwyższył opłaty i prowizje za używanie kont i kart między 1 stycznia 2014 r. a 31 lipca 2016 r. i poinformował o tym klientów wyłącznie za pośrednictwem wiadomości elektronicznych umieszczanych w skrzynce odbiorczej bankowości elektronicznej. Tymczasem urząd antymonopolowy stoi na stanowisku, że tego typu informacje powinny być przekazywane na tzw. trwałym nośniku (np. w tradycyjnej korespondencji lub na płycie CD). Umożliwia to klientom dostęp do tych danych także po zaprzestaniu korzystania z usług banku oraz zapobiega ewentualnym zmianom treści.

Przeczytajcie także: Rezerwa PKO związana z trwałym nośnikiem

UOKiK nakazał więc bankowi zwrócenie opłat pobranych w okresie, w którym klienci mogli nie uzyskać informacji o wprowadzanych zmianach. Instytucja na swojej stronie internetowej poinformowała o planowanej wypłacie rekompensat. Problem w tym, że czytający to klienci mogli odnieść wrażenie, że aby uzyskać odszkodowania, muszą złożyć reklamację i podpisać aneks do umowy zawartej z BZ WBK. Na szczęście okazało się, że nie ma takiej potrzeby.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies