Uruchomiona właśnie platforma GO Digital ma wspierać przedsiębiorczynie w rozwoju cyfrowym ich firm
W związku z ogłoszeniem startu platformy GO Digital, Mastercard podaje w komunikacie prasowym, że jedna trzecia małych firm w Polsce prowadzona jest przez kobiety. Jednocześnie jednak małe przedsiębiorstwa w naszym kraju należą do jednych z najsłabiej zdigitalizowanych w Unii Europejskiej. Zajmujemy 24. miejsce na 27 państw członkowskich.
Program GO Digital obejmuje cztery etapy działania: rozpoczyna się od testu poziomującego rozwój cyfrowy każdej firmy. Na podstawie uzyskanego wyniku, przedsiębiorczynie otrzymują rekomendacje i wskazówki dotyczące dalszych kroków. W kolejnym etapie, właścicielki firm zyskują dostęp do wybranych usług wspierających ich firmy, takich jak np. sesje doradcze, czy warsztaty i moduły szkoleniowe online pomagające we wdrożeniu narzędzi cyfrowych.
– Mastercard od lat angażuje się w działania mające na celu wspieranie małych firm oraz pobudzanie kobiecej przedsiębiorczości – to dwa obszary, które wyróżniają się ogromnym potencjałem, jednak potrzebują dodatkowej siły napędowej, aby rozwinąć skrzydła – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.
Kobiety, które dołączą do programu GO Digital mają możliwość zastosowania odpowiednich narzędzi cyfrowych w codziennych operacjach biznesowymi. Wsparcie można znaleźć w kilku obszarach, takich jak: finanse, sprzedaż, marketing, HR i well-being, komunikacja, biznes i cyberbezpieczeństwo. – Najcenniejszym aspektem programu jest szansa na nawiązanie osobistych kontaktów z ekspertami oraz dołączenie do wielu grup wsparcia, co pozwoli przedsiębiorczyniom zbudować wartościowe relacje biznesowe oraz dzielić się osobistymi doświadczeniami i praktykami – mówią Emilia Bartosiewicz-Brożyna i Renata Żukowska z Fundacji LBC, liderki projektu i platformy GO Digital.
Program GO Digital jest prowadzony przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive oraz lokalnych partnerów: 180heartbeats w zakresie koncepcji kreatywnej i technicznej oraz Polski Fundusz Rozwoju (PFR) w zakresie metodycznym.