Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowa metoda płatności w Google Play. Za aplikacje czy filmy zapłacicie z pomocą Blika

Na platformie Google na razie można płacić Blikiem za jednorazowe zakupy

Użytkownicy Blika mogą nim płacić w sklepie Google Play. Na platformie tej znaleźć można m.in. aplikacje, gry, filmy czy książki w formie cyfrowej. Rozwiązanie płatnicze, póki co, dotyczy zakupów jednorazowych i z jego pomocą nie można płacić za subskrypcje.

Przeczytajcie także: Agnieszka Wrońska odwołana ze stanowiska prezeski Link4

Jak przebiega cały proces? Podczas zakupów w Google Play wystarczy wybrać Blika jako metodę płatności. W kolejnym kroku należy otworzyć apkę swojego banku i wygenerować w niej sześciocyfrowy kod. Ten ostatni trzeba wprowadzić na platformie internetowego giganta. Po autoryzacji płatności, zakupione produkty zostaną udostępnione klientowi.

Polski Standard Płatności, operator systemu Blik, opublikował niedawno wyniki tej usługi w I kw. 2024 roku. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać np., że w tym okresie z pomocą systemu przeprowadzono 518 mln operacji (wzrost rok do roku o 39 proc.). Ich wartość wyniosła 73,9 mld zł. Transakcje w e-commerce w ubiegłym kwartale stanowiły 51,1 proc. wszystkich płatności, podczas gdy przed rokiem było to 55,3 proc.

Przeczytajcie także: Liczba terminali na polskim rynku przekroczyła 1,3 mln

W okresie styczeń-marzec 2024 roku użytkownicy Blika wykonali też 132 mln przelewów na numer telefonu. Ich łączna wartość to 19,3 mld zł. Względem analogicznego okresu ubiegłego roku oznacza to wzrosty o odpowiednio 59 i 78 proc. Na podium operacji z użyciem Blika znalazły się także transakcje w terminalach, których w I kw. 2024 roku było ponad 105 mln. Więcej na ten temat znajdziecie w tym tekście.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies