Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Badanie Fiserv: Polacy zainteresowani innowacjami w płatnościach

Dużą popularnością cieszą się płatności z wykorzystaniem odcisku palca, z których korzystać chcą nie tylko młodzi, ale też osoby w średnim wieku i seniorzy

Z badania "Preferencje płatnicze Polaków 2024" zleconego przez Fiserv Polska (właściciel marki PolCard) wynika, że prawie co drugi Polak chce korzystać z innowacyjnych metod płatności. Największym zainteresowaniem cieszy się w tej grupie możliwość płacenia odciskiem palca (wskazuje na to co piąty zainteresowany).

Przeczytajcie także: InPost podnosi ceny dla klientów biznesowych

Odcisk palca jako metoda autoryzacji płatności interesuje bardziej mężczyzn (24 proc. wobec 18 proc. kobiet). W badaniu nie stwierdzono jednak dominacji którejś grupy wiekowej – odcisk palca jako narzędzie płatnicze interesuje młodych (18-29 lat), osoby w średnim wieku (40-49 lat), ale też seniorów (60-69 lat). We wszystkich tych grupach chęć sprawdzenia tej metody wyraziło 25 proc. ankietowanych.

Respondenci chętnie rozliczaliby się także z pomocą automatów samoobsługowych (np. biletomatów czy parkomatów) – na takie rozwiązanie wskazał co szósty zainteresowany nowymi metodami płatności (ale już co czwarty mężczyzna). Dodatkowo co dziewiąty uczestnik badania chciałby rozliczać się za pomocą odcisku dłoni (odpowiedziało tak aż 20 proc. najmłodszych ankietowanych).

Przeczytajcie także: Quantee pracuje nad dużym kontraktem w Europie

Z badania Fiserv wynika, że inne rozwiązania biometryczne cieszą się mniejszym zainteresowaniem odbiorców. Np. na autoryzowanie wydatków z wykorzystaniem tęczówki oka wskazało 9 proc. ankietowanych z grupy zainteresowanej innowacyjnymi metodami płatniczymi. W przypadku twarzy było to 8 proc., a głosu 7 proc. Ze sposobów spoza obszaru biometrii zainteresowanie respondentów wzbudziło również rozliczanie się z wykorzystaniem systemów smart home (8 proc.) i z użyciem samochodu, który ma dostęp do internetu (6 proc.).

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Fiserv Polska, właściciela marki PolCard from Fiserv, metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w styczniu 2024 r. Wzięła w nim udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1000.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies