Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Kupujący też muszą być gotowi na zmiany w Allegro. Ich ochrona ulegnie osłabieniu

Od 12 lutego konsumentów czekają nowe warunki w programie Allegro Protect

Allegro zapowiedziało zmiany, które zaczną obowiązywać 12 lutego i obejmą kupujących. Jedna z najistotniejszych dotyczy Allegro Protect, czyli programu dla klientów, którzy już po zakupie zetknęli się z problemami. Nowości zapowiedziane przez operatora platformy e-commerce będą dla konsumentów niekorzystne.

Przeczytajcie także: Klarna szykuje się do debiutu giełdowego w USA

Za sprawą wspomnianego programu kupujący może otrzymać rekompensatę, gdy np. zapłacił za produkt, ale go nie otrzymał, dostał produkt niezgodny z opisem i nie uzyskał rekompensaty od sprzedającego, anulował lub zwrócił zakup i nie dostał zwrotu środków albo gdy produkt został uszkodzony w transporcie i nie udało się wyjaśnić tej sprawy z przewoźnikiem. Limit kwotowy rekompensaty to 20 tys. zł za jedno zdarzenie tego typu, a można o nią zawnioskować w ciągu dwóch lat od zakupu.

Od 12 lutego Allegro przestanie wypłacać rekompensaty, gdy zakup w ramach programu Smart został zgubiony lub zniszczony przez przewoźnika. Operator platformy e-commerce wprowadzi też maksymalną łączną kwotę wszystkich rekompensat dla jednej osoby, którą może wypłacić w ciągu 2 lat kalendarzowych: 40 tys. zł.

Co więcej, rekompensaty w ramach Allegro Protect nie będą wypłacane za zamówienia opłacone w całości bonami (np. na zakup laptopa dla nauczycieli) czy kodami zniżkowymi innymi niż karty podarunkowe lub Monety. Firma wyjaśnia, że jeśli tego rodzaju kod lub bon pokryje tylko część wartości zamówienia, to rekompensata będzie dotyczyć pozostałej części kwoty zamówienia.

Przeczytajcie także: Mokka oficjalnie kończy działalność w Polsce

Allegro uprzedza również o planowanych zmianach w regulaminie Allegro Pay. Pojawi się w nim zapis, że jeśli sprzedający ma aktywną usługę PayU oraz działalność zarejestrowaną w kraju należącym do EOG, to klienci będa mogli w jego ofertach korzystać z usługi Allegro Pay. Jednocześnie zastrzeżono, że od 12 lutego maksymalna wartość zakupu nie będzie mogła być wyższa niż dwukrotność minimalnego wynagrodzenia za pracę.

Operator Allegro zapowiedział też doprecyzowanie zapisów o odstąpieniu zawartej z nim umowy dot. świadczenie usług drogą elektroniczną (jest zawierana podczas rejestracji konta). Od 12 lutego będzie można od niej odstąpić bez podawania jakiejkolwiek przyczyny w ciągu 14 dni. Firma usunie zapis o tym, że prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje użytkownikowi, który wystawił ofertę, wziął udział w licytacji, skorzystał z opcji kup teraz lub posiada jakiekolwiek zobowiązania wobec serwisu.

Przeczytajcie także: Paymove chce przekonać Polaków do kodów QR w płatnościach

Niedawno Allegro zapowiedziało też zmiany dla sprzedających. Firma poinformowała, że 15 lutego zacznie automatycznie pobierać należność za swoje usługi z pieniędzy pochodzących ze sprzedaży. Planowany jest też m.in. rychły start platformy allegro.sk, czyli debiut na rynku słowackim. Sprzedawców czekają także wyższe stawki za dostawy w ramach programu Smart – więcej na ten temat przeczytacie w tym tekście.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies