Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Dostaliście mejla z Revoluta z ofertą na mPOS-a? Na razie nie możecie z niej skorzystać

Na kilku rynkach, na których działa, fintech oferuje urządzenie Revolut Reader, ale w Polsce nie jest ono jeszcze dostępne. Mimo to część klientów mogła dostać ofertę na zakup takiej maszyny

Część czytelników cashless.pl otrzymała od Revoluta ofertę na zakup urządzenia Reader. To niewielkie urządzenie, które po połączeniu ze smartfonem pozwala na przyjmowanie płatności kartami zbliżeniowymi i stykowymi. Biuro prasowe Revoluta w Polsce donosi jednak, że choć Reader dostępny jest na kilku europejskich rynkach, to Polska do nich nie należy. Wysyłka oferty na jego zakup trafiła do klientów z naszego kraju przez pomyłkę.

– Choć rzeczywiście przygotowujemy urządzenie Revolut Reader do premiery na kolejnych rynkach, tym razem wystąpił błąd w mailingu. Urządzenie nie jest jeszcze dostępne w Polsce. Mailing o Revolut Reader trafił do klientów konta Revolut Pro w Polsce w wyniku usterki. Przepraszamy i prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości. Kolejne nowości produktowe już niebawem – napisało biuro prasowe Revoluta w Polsce na moje pytanie o Readera.

Przeczytajcie także: Revolut chce powalczyć o rynek płatności offline

Revolut Reader to urządzenie z kategorii mPOS, czyli mobilnych terminali płatniczych. Na Zachodzie, szczególnie w Stanach Zjednoczonych, zdobyło popularność w I poł. ubiegłej dekady, a w niektórych krajach jest popularne do tej pory. Pozwala bowiem na łatwe przyjmowanie płatności bezgotówkowych za pomocą aplikacji na smartfonie, z którym łączy się mPOS.

W Polsce takie urządzenia nigdy jednak nie zdobyły zbyt dużego zainteresowania. Trudno też spodziewać się, że w przyszłości zdobędą, bo coraz większym uznaniem cieszą się softposy, czyli aplikacje mobilne, które pozwalają na akceptację płatności bezpośrednio na smartfonie, bez konieczności łączenia z nim dodatkowego sprzętu. Wystarczy, że telefon posiada łączność zbliżeniową NFC, tę samą, która służy do płatności mobilnych typu Google Pay.

Przeczytajcie także: Terminal aplikacyjny do firmy Apple startuje w Europie

Softposy mogą być instalowane nie tylko na smartfonach, ale także innych urządzeniach elektronicznych, takich jak np. tablety czy terminale do obsługi przesyłek przez kurierów czy dostawców jedzenia. Na polskim rynku dostępnych jest co najmniej kilka softposów. Z raportu cashless.pl wynika, że na koniec 2022 r. korzystało z nich już kilka tysięcy klientów. Również Revolut na swoim macierzystym rynku rozwija softposa i jako jeden z pierwszych w Europie może oferować takie rozwiązanie nie tylko na urządzenia z Androidem, ale i z systemem iOS. Więcej na ten temat w tekście Terminal aplikacyjny od firmy Apple już w Europie. Usługa Tap to pay debiutuje w Wielkiej Brytanii.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies