Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ponad 10,3 mln kart dodanych do "pay"-ów na koniec 2022 roku. Liderem rankingu ponownie mBank

Liczba kart dodanych do cyfrowych portfeli płatniczych, takich jak Apple Pay czy Portfel Google, wzrosła w ciągu roku o przeszło 3 mln

Klienci banków działających na polskim rynku do końca 2022 roku dodali do cyfrowych portfeli płatniczych blisko 10,4 mln kart. Wskazują na to dane zebrane przez serwis cashless.pl. W porównaniu z III kwartałem liczba kart dodanych do Portfela Google (Google Pay), Apple Pay, Garmin Pay, SwatchPay, Xiaomi Pay czy Fitbit Pay urosła o ok. 670 tys. W ciągu roku zwiększyła się zaś o ponad 3 mln.

Przeczytajcie także: Więcej open bankingu w Santanderze

Zestawienie ponownie otwiera mBank. Z przedstawionych przez tę instytucję statystyk wynika, że na koniec grudnia zarejestrowała ona ponad 2,5 mln takich kart, czyli o blisko 190 tys. więcej niż na koniec III kw. 2022 roku oraz o ok. 840 tys. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Jeszcze trzy banki miały więcej niż milion kart dodanych do zbliżeniowych płatności mobilnych: Santander, Millennium oraz ING.

W rzeczywistości do portfeli cyfrowych klienci dodali więcej kart, niż wynika to z zebranych danych. Część instytucji nie podaje statystyk na ten temat lub są one niekompletne. Na przykład PKO BP ujawnia jedynie dane dotyczące kart dodanych do HCE (to zbliżeniowe płatności mobilne dostępne bezpośrednio w aplikacji IKO). Niektóre instytucje nie aktualizują danych od dłuższego czasu.

Przeczytajcie także: Ustawa o aplikacji mObywatel przyjęta przez Sejm

Warto też odnotować, że liczba kart dodanych do zbliżeniowych płatności mobilnych nie jest równa liczbie klientów korzystających z tych usług. Ta druga, jak wynika z wcześniejszych analiz serwisu cashless.pl, jest niższa. Wpływ na różnicę ma kilka czynników, m.in. to, że część klientów ma wiele kart, które są dodane do płatności mobilnych, a z drugiej strony – ta sama karta jest czasem używana na różnych urządzeniach.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies