Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Na infolinii InPostu obsłuży Was wirtualny asystent. Mat udzieli informacji na temat przesyłek

Voicebot jest w stanie szybko zweryfikować, jakie paczki są przypisane do numeru, z którego łączy się klient

InPost uruchomił na swojej infolinii dla klientów voicebota. Rolą wirtualnego asystenta o imieniu Mat będzie udzielanie odpowiedzi na pytania, w przypadku których zaangażowanie ludzkiego konsultanta nie jest potrzebne. Głównie chodzi o informacje łatwo dostępne z systemów procesowych.

Przeczytajcie także: Paczkomaty staną wewnątrz Żabek

Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji Mat rozpoznaje, z jakim tematem klient dzwoni, i udziela odpowiedzi. Voicebot jest w stanie szybko zweryfikować, jakie paczki są przypisane do numeru, z którego łączy się klient – zarówno jeśli dzwoniący nadawał paczkę, jak i gdy jest jej odbiorcą. Udzieli informacji na temat statusu przesyłki, przypomni, do jakiego paczkomatu trafi, może też wysłać SMS z kodem odbioru. W razie potrzeby asystent głosowy może podać numer telefonu kuriera, jeśli klient chce ustalić z dostawcą szczegóły odbioru.

Jeżeli klient potrzebuje wskazać konkretny numer przesyłki, nie musi wpisywać cyfr na klawiaturze telefonu, wystarczy, że podyktuje je Matowi.

Przeczytajcie także: Zmiany w InPoście po interwencji UOKiK-u

InPost podkreśla, że narzędzie będzie dalej rozwijane. Pytania, na które wirtualny asystent nie potrafił odpowiedzieć, są zapisywane, a na ich podstawie zespół projektowy będzie przygotowywał materiał edukacyjny dla bota. W najbliższej przyszłości ma się poszerzyć wiedza Mata w zakresie usług InPostu, narzędzie będzie też w stanie rejestrować problemy z przesyłkami i przekazywać je zespołowi do weryfikacji.

Voiceboty to narzędzie coraz częściej wykorzystywane przez różne instytucje do usprawniania pracy infolinii. W ostatnim czasie mogliście przeczytać o wprowadzeniu wirtualnego asystenta w TU Zdrowie. A tego typu rozwiązania funkcjonują też m.in. w Europ Assistance, Warcie, Alior Banku, PKO BP czy mBanku.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies