Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Google Pay już nie blokuje kasoterminali we Wrocławiu. Urządzenia obsługują też pasażerów po ukraińsku

Wyeliminowano przyczynę awarii kasoterminali, które blokowały się, gdy pasażerowie usiłowali płacić niektórymi modelami telefonów

Czytelnicy Cashless donoszą, że skończyły się problemy z kupowaniem biletów we Wrocławiu przy użyciu aplikacji Google Pay. Jak pamiętacie, zaraz po uruchomieniu nowego systemu biletowego w komunikacji miejskiej w tym mieście, zdarzało się, że kasoterminale w autobusach blokowały się, gdy któryś z pasażerów usiłował kupić bilet płacąc za niego za pomocą aplikacji Google'a, czyli zbliżał smartfon do urządzenia przyjmującego płatność.

Przeczytajcie więcej: Jedna aplikacja do logowania na rachunki 21 banków?

Informacje o ustąpieniu awarii potwierdziła Mennica Polska. – We współpracy z firmą Google wykonaliśmy szereg testów i 30 marca uzyskaliśmy z Google deklarację ich zakończenia z wynikiem pozytywnym. To pozwoliło nam wgrać nową wersję oprogramowania na wszystkie kasowniki – poinformował Jacek Sieński, dyrektor w pionie płatności elektronicznych spółki. Dodał, że tym samym problemy z płatnościami za pomocą Google Pay we wrocławskich pojazdach komunikacji miejskiej powinny się definitywnie skończyć.

Jaka była przyczyna problemów? Mennica Polska twierdzi, że powodowało je oprogramowanie na niektórych modelach telefonów, z którymi kasoterminale nie chciały współpracować. Natomiast od 8 marca, kiedy to ruszył nowy system płatności za bilety na przejazd komunikacją miejską we Wrocławiu, opisywałem jeszcze kilka innych problemów, na które napotkali podróżni w stolicy Dolnego Śląska, a możecie o nich przeczytać w tym miejscu. Na przykład użyć kart jako biletów nie mogli niektórzy klienci mBanku. Operator systemu poradził już sobie także i z tym problemem.

Przeczytajcie więcej: Raiffeisen Polbank ma zostać przejęty przez BGŻ BNP Paribas

Ponadto jak udało mi się dowiedzieć, wraz z poprawką dotyczącą Google Pay, na prośbę miasta Mennica Polska zainstalowała na kasownikach dodatkową wersję oprogramowania pozwalającą wyświetlać komunikaty także w języku ukraińskim.

Przypomnę, że Mennica Polska wdrożyła system biletowy we Wrocławiu przy współpracy z firmą First Data będącą agentem rozliczeniowym i procesorem płatności. System wykorzystuje też technologię Mastercarda i Visy umożliwiającą zakup i kontrolę biletów przy użyciu kart zbliżeniowych. Rozwiązanie płatnicze do kasowników akceptujących karty zbliżeniowe dostarczyła firma Centreo. Więcej na temat działania systemu przeczytacie w tym miejscu.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies