Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Fitbit już w rękach Google. Zapowiada się nowe otwarcie na rynku smartwatchy i płatności na urządzeniach ubieralnych

Na razie jednak bez odpowiedzi pozostaje pytanie, co po fuzji obu firm stanie się z płatnościami Fitbit Pay

Amerykańska firma Google ogłosiła dzisiaj sfinalizowanie przejęcia producenta smartwatchy i opasek sportowych – firmy Fitbit. Transakcja została ogłoszona jesienią 2019 r. Od tamtego czasu nie było wiadomo, czy dojdzie do skutku, bo zastrzeżenia do niej mieli unijni urzędnicy. Obawiali się, że Google po przejęciu Fitbit może jeszcze wzmocnić swoją pozycję na rynku reklamy online dzięki dostępowi do danych zdrowotnych użytkowników urządzeń Fitbit.

Przeczytajcie także: Google może przejąć Fitbit

Zielone światło dla przejęcia Fitbit przez Google pojawiło się pod koniec ubiegłego roku, a dziś transakcja o wartości ok. 2,1 mld dolarów została zakończona. Z punktu widzenia czytelników cashless.pl wydarzenie jest interesujące z tego powodu, że zarówno Fitbit, jak i Google oferują konkurencyjne systemy płatności mobilnych działające na urządzeniach ubieralnych – odpowiednio Fitbit Pay i Google Pay.

Przeczytajcie także: Płatności Fitbit Pay mogą zniknąć z rynku

Zarówno płatności Fitbit Pay, jak i Google Pay są dostępne na polskim rynku. Z tym że te drugie, które działają także na smartfonach z systemem operacyjnym Android, cieszą się o wiele większą popularnością. Świadczą o tym dane udostępnione serwisowi cashless.pl przez wybrane banki działające na polskim rynku. Na przykład w I kw. 2020 r. klienci mBanku do Google Pay mieli dodanych 555 tys. kart płatniczych, podczas gdy do Fitbit Pay tylko 147 sztuk.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies