Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Kolejne oszustwo na koronawirusa. Tym razem przestępcy podszywają się pod WHO

Przed nową akcją wymierzoną w klientów bankowości elektronicznej ostrzega firma CyberRescue

Firma CyberRescue (związana z mBankiem spółka zajmująca się ochroną klientów przed zagrożeniami w sieci) informuje o kolejnym ataku wykorzystującym zamieszanie związane z pandemią koronawirusa. Tym razem przestępcy podszywają się pod Światową Organizację Zdrowia (WHO). Do Polaków trafiają wiadomości e-mail z rzekomym poradnikiem bezpieczeństwa na czas koronawirusa.

Przeczytajcie także: 5 najnowszych ataków na koronawirusa

Jak pisze CyberRescue, aby pobrać poradnik należy podać swoje dane, w tym adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu. Tym sposobem informacje te przekazywane są oszustom, którzy mogą je wykorzystać do ataków ukierunkowanych na konkretne osoby, np. by uzyskać dostęp do i ich kont w mediach społecznościowych. Posiadając zaś nam nimi kontrolę mogą do znajomych ofiar rozsyłać w ich imieniu prośby o pożyczki.

CyberRescue radzi więc klientom, by nie sugerowali się jedynie nagłówkami artykułów, a informacji o aktualnej sytuacji z koronawirusem poszukiwali w oficjalnych źródłach, np. na stronie Ministerstwa Zdrowia.

Przeczytajcie także: Uważajcie na koronawirusa także w sieci

Od czasu wybuchu pandemii koronawirusa w internecie nasiliły się ataki wymierzone m.in. w klientów bankowości elektronicznej. Od kilkunastu dni skrzynki e-mail w Polsce zalewane są fałszywymi wiadomościami na temat przekazania oszczędności do rezerw Narodowego Banku Polskiego, rozpoczęcia szczepień przeciwko koronawirusowi czy uruchomieniu pomocy żywnościowej przez resort zdrowia. Nadrzędnym celem większości z nich jest kradzież pieniędzy z rachunków bankowych. Uważajcie, w co klikacie, a wszelkie wątpliwości wyjaśniajcie ze swoim bankiem w trakcie bezpośredniej rozmowy z doradcami np. poprzez call center.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies