Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Spłaciliście kredyt przed terminem w Pekao? Należy się Wam zwrot prowizji

Pekao jest zdaje się pierwszym bankiem, który określił zasady zwrotów wynikających z wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE z ubiegłego miesiąca

Na stronie internetowej Pekao znajdziecie komunikat na temat zasad uzyskiwania zwrotów z tytułu spłaconej wcześniej pożyczki lub kredytu gotówkowego. Wydaje mi się, że Pekao jest pierwszym bankiem w Polsce, który opublikował zasady zwrotów, jakie instytucje będą musiały zrealizować po wrześniowym wyroku TSUE.

Przeczytajcie także: Jest nowy zainteresowany kupnem mBanku

Przypomnę, że 11 września Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że jeśli klient zwrócił pożyczkę przed terminem zawartym w umowie, kredytodawca zobowiązany jest do zwrotu proporcjonalnej części kosztów poniesionych przez klienta w związku z zaciągnięciem zobowiązania. Chodzi głównie o prowizję z tytułu udzielenia kredytu. Po wyroku TSUE kilka banków oszacowało już kwoty, jakie będą musiały na ten cel przeznaczyć. Na przykład wynik Aliora zostanie z tego tytułu uszczuplony o 83 mln zł a BNP Paribas – o 49 mln zł.

Pekao na razie nie podał szacunku co do kwoty, jaką będzie musiał oddać. Wiadomo już jednak, że w przypadku klientów, którzy spłacili lub spłacą wcześniej kredyt w Pekao po 11 września, należny zwrot zostanie wypłacony automatycznie na rachunek, z którego realizowana jest spłata rat. Zwrot możliwy jest także w gotówce w terminie 14 dni od wcześniejszej spłaty.

Przeczytajcie także: Szczegóły fuzji BNP Paribas i R. Polbanku

W innej sytuacji znaleźli się klienci, którzy kredyt przed terminem już spłacili. Ci będą musieli udać się do dowolnej placówki Pekao, gdzie należy złożyć wniosek o zwrot. Pekao deklaruje, że sprawy będzie załatwiać w terminie 30 dni lub 60 dni, w bardziej skomplikowanych przypadkach. O zwroty mogą się ubiegać klienci, którzy spłacili przed terminem zobowiązania konsumenckie zaciągnięte po 18 grudnia 2011 r.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies