Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao Wesub
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
To będzie standard silnego uwierzytelnienia? Santander kolejnym bankiem, pozwalającym zapamiętać przeglądarkę

Takie zabezpieczenie umożliwia klientom Santandera logowanie na rachunek bez konieczności dodatkowej autoryzacji tego procesu

Od wczoraj klienci banku Santander w Polsce mogą korzystać z nowego sposobu logowania na rachunek przez internet. Dotychczas aby dostać się na konto, musieli podać login, hasło a następnie potwierdzić swoją tożsamość kodem z SMS-a albo mobilną autoryzacją na smartfonie. Teraz mogą dodać przeglądarkę, z której logują się na rachunek, do zaufanych. Dzięki temu w przyszłości dodatkowa autoryzacja SMS-em albo aplikacją mobilną nie będzie konieczna.

Przeczytajcie także: Santander otwiera nowy format oddziału

Przypomnę, że od 14 września, kiedy weszły w życie przepisy o tzw. silnym uwierzytelnieniu, banki i instytucje płatnicze są zobowiązane do stosowania dodatkowego zabezpieczenia niektórych operacji elektronicznych, w tym logowania na rachunek. Takim zabezpieczeniem, oprócz standardowego hasła alfanumerycznego, jest najczęściej kod jednorazowy z SMS-a albo mobilna autoryzacja.

Przeczytajcie także: Logowanie do banku odbywa się teraz po nowemu. Zobaczcie jak...

Niestety, to utrudnia korzystanie z usług bankowych. Stąd poszukiwanie metody alternatywnej a jedną z nich jest usługa określana przez niektórych jako digital footprint, polegająca na zapamiętaniu przeglądarki i urządzenia, z którego przebiega logowanie na konto. Wydaje się, że taki sposób zastosowania silnego uwierzytelnienia stanie się standardem na polskim rynku. Już od 14 września korzystać z niego mogą klienci kilku banków, w tym mBanku, Getinu czy Aliora. Wprowadzenie tego rozwiązania w Santanderze świadczyć może o tym, że na razie nie wymyślono niczego lepszego.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies