Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Ostrzeżenie od PKO. Zagrożeni użytkownicy aplikacji mobilnej IKO

Złośliwe oprogramowanie wymusza ujawnienie danych logowania na rachunek

Nie ma tygodnia, aby któryś z dużych banków nie ostrzegał swoich klientów o nowym zagrożeniu czyhającym na nich, gdy korzystają z bankowości elektronicznej. Tym razem robi to PKO BP, ostrzegając przed złośliwym oprogramowaniem wytwarzającym komunikaty udające powiadomienia z bankowych aplikacji mobilnych lub serwisów transakcyjnych.

Przeczytajcie także: mBank ostrzega androidowców przed nowym zagrożeniem

Jak pisze PKO do swoich klientów, oprogramowanie może przekierowywać wiadomości SMS, wyświetlać fałszywe ekrany logowania do aplikacji wymagające podania dodatkowych informacji i w ten sposób wyłudzać dane dostępowe do serwisów transakcyjnych i aplikacji mobilnych. Bank przypomina zatem, że przy logowaniu do IKO wymagany jest wyłącznie kod PIN. Natomiast przy logowaniu do serwisów transakcyjnych nie jest wymagane podawanie kodów jednorazowych z SMS-ów lub karty – zdrapki.

Przeczytajcie także: Polacy nie boją się cyberataków

Tymczasem w ubiegłym tygodniu przed innym zagrożeniem ostrzegał swoich klientów mBank. W tamtym przypadku chodzi o program, który po zainstalowaniu na smartfonie wyświetla żądanie aktualizacji systemu operacyjnego. W trakcie tego procesu malware nadaje sobie uprawnienia do odczytywania SMS-ów oraz wyświetlania nakładki w przypadku uruchomienia przez użytkownika autentycznej aplikacji bankowej. Nakładka wymusza podanie loginu i hasła do rachunku.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies