Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Problemy z serwisem Homepay. KNF podejmuje działania

Serwis świadczący usługi płatnicze od wielu dni nie realizuje zlecanych transakcji

Homepay to firma działająca jako biuro usług płatniczych. Na jej stronie internetowej możecie przeczytać m.in., że obsługuje płatności realizowane za pośrednictwem szybkich przelewów, SMS-ów premium i innych instrumentów płatniczych. Jednak od kilku miesięcy ma problemy, o czym pisał m.in. Niebezpiecznik. Klienci firmy mają nie dostawać należnych im pieniędzy z tytułu płatności, a kontakt z firmą miał się urwać. Wydaje się, że złe informacje na temat Homepay zaczynają się potwierdzać.

Przeczytajcie także: Atakuje POS-y i kradnie dane z kart

Przed chwilą Komisja Nadzoru Finansowego (biura usług płatniczych są nadzorowane przez KNF) opublikowała komunikat, z którego wynika, że odbiera skargi od klientów Homepay i nie może skontaktować się z władzami spółki. – Firma nie wykonuje zlecanych jej przelewów płatniczych. KNF podjął próby kontaktu z właścicielem firmy, jednak okazały się one bezskuteczne. W związku z tym KNF zdecydowała o podjęciu działań zgodnie z posiadanymi kompetencjami – czytam w dość lakonicznym komunikacie nadzoru.

KNF nie podaje w nim niestety, jakie działania podejmie w stosunku do Homepay. Z prośbą o informacje na ten temat zwróciłem się więc do biura prasowego KNF. Tam powiedziano mi jednak tylko, że nadzór będzie podejmował działania przewidziane przepisami prawa i że na obecnym etapie nie może powiedzieć nic więcej, niż to co przekazał w komunikacie.

Przeczytajcie także: Śląski ostrzega przed nową falą oszustw

Co KNF może zrobić? Wydaje mi się, że w katalogu działań znajduje się np. doniesienie do prokuratury, umieszczenie spółki na liście publicznych ostrzeżeń czy kary finansowe. Niestety realizacja każdego z tych działań trwać będzie pewnie kilka tygodni. Jeśli po stronie władz Homepay jest zła wola, to zbyt długo na to, aby uratować pieniądze klientów spółki. Komunikat KNF może jednak być sygnałem ostrzegawczym dla podmiotów, które chciałyby rozpocząć w najbliższym czasie współpracę z Homepay.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies