Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Biedronka rezygnuje z iKasy. Prawdopodobnie wkrótce umożliwi akceptację płatności Blikiem

Wejście Pekao do systemu Blik przypieczętowało koniec płatności mobilnych iKasa, dostępnych jeszcze niedawno w sklepach Biedronka

System płatności mobilnych iKasa nigdy nie zdobył dużej popularności, ale gdy został wprowadzony na rynek, był jedynym sposobem, aby w sklepach należących do Jeronimo Martins Polska zapłacić bez udziału gotówki. Płatności iKasa były oferowane przez kilka banków, m.in. Alior, Getin i Pekao. Instytucje te stopniowo wycofywały swoje wsparcie dla projektu a, jak dowiaduję się nieoficjalnie, ostatecznie taką decyzję podjął też właściciel sklepów Biedronka.

Przeczytajcie także: Pekao udostępni Blika

Z moich informacji wynika, że w marketach tej sieci od niedawna nie można już płacić za pośrednictwem rozwiązania iKasa. Klientom, którzy chcą to zrobić, proponuje się skorzystanie z kart lub ze zbliżeniowych płatności mobilnych. We wszystkich Biedronkach od dłuższego czasu znajdują się już bowiem bezstykowe terminale płatnicze, obsługiwane przez bank Pekao. Być może wkrótce w Biedronkach pojawi się Blik.

Jak wiecie, dziś Pekao poinformowało o chęci udostępnienia tego rozwiązania klientom. Użytkownicy należącej do tego banku aplikacji PeoPay będą mogli płacić Blikiem już w II kw. bieżącego roku. Natomiast na terminalach administrowanych przez Pekao (bank ma ich ok. 60 tys.) Blik będzie mógł być akceptowany w III kw. 2018 roku. Zakładam, że wówczas system zadebiutuje także w marketach Biedronka.

Przeczytajcie także: Getin rezygnuje z iKasy

iKasa to rozwiązanie wprowadzone przez firmę ICP w 2013 roku. Aby za jego pomocą zapłacić, należało podać kasjerowi kilkucyfrowy kod generowany przez aplikację mobilną, podobnie jak dzieje się to w przypadku Blika. W odróżnieniu jednak od niego kod nie był wprowadzany na terminalu przez klienta, tylko do systemu kasowego przez obsługę Biedronek.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies