Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Duże zmiany w aplikacji mobilnej PKO

Od dziś za pośrednictwem IKO można zakładać wysokooprocentowane lokaty. Za kilka miesięcy w aplikacji pojawią się pożyczki

Wygląda na to, że PKO chce zacząć monetyzować coraz większą popularność oferowanej przez siebie aplikacji mobilnej, z której korzysta już ok. 240 tys. klientów. Większość wykonywanych przez nich operacji to przelewy, wypłaty gotówki z bankomatów oraz płatności bezgotówkowe w sklepach. Na tych transakcjach bank nie zarabia lub zarabia bardzo mało a aplikacja IKO stanowi jedynie dodatek do tradycyjnych kanałów sprzedaży. Ale wkrótce to się zmieni.

Od dziś dostępna jest aktualizacja aplikacji zawierająca moduł umożliwiający zakładanie lokat terminowych. Są to depozyty 30-dniowe, kwartalne, sześciomiesięczne i roczne. Przy tym mają promocyjne oprocentowanie, wynoszące 3 proc. dla lokaty miesięcznej oraz 2,15 proc. dla pozostałych. U konkurencji można znaleźć oczywiście oferty jeszcze korzystniejsze, ale w PKO takie odsetki to rarytas. Na lokatach zakładanych w oddziałach bank oferuje jedynie ok. 0,5 proc. Możliwość osiągnięcia znacznie wyższego zysku może więc skusić część klientów do skorzystania z aplikacji na smartfonie. Ale uwaga, maksymalna kwota lokaty z promocyjnym oprocentowaniem to 10 tys. zł.

iko 3

Natomiast już za kilka miesięcy, najpewniej po wakacjach, w IKO pojawią się pożyczki. Z oferty kredytowej PKO za pośrednictwem aplikacji będzie mogła skorzystać wybrana grupa klientów, którym bank najpierw wyliczy zdolność kredytową.

Lokaty w aplikacji bankowej to żadna rewelacja. Większość banków taką ofertę ma już od dawna. Natomiast kredyty to jeszcze rzadkość. Jako pierwszy wprowadził je Millennium. Później dołączył do niego mBank, a od niedawna pożyczki przez smartfona sprzedaje także BZ WBK. Testy takiego rozwiązania prowadzi również Getin Noble. Można więc uznać, że wzbogacanie aplikacji mobilnych o moduł sprzedażowy staje się powoli rynkowym trendem.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies