Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Kupujący prezenty w internecie najchętniej płacą Blikiem

Jednocześnie, na razie technologia AI nie odgrywa znaczącej roli w dokonywaniu świątecznych zakupów

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie operatora Blika, czyli Polskiego Standardu Płatności, oraz spółki DXC, 65 proc. Polaków podczas zakupu prezentów w internecie płaci Blikiem. Potwierdza to wysoki udział Blika w transakcjach online w Polsce. Na kolejnych miejscach są karty płatnicze (41 proc.) oraz szybkie przelewy online (20 proc.). Analiza wskazuje również na utrzymujący się wzrost zainteresowania przeprowadzaniem zakupów przy pomocy smartfonów i aplikacji mobilnych poszczególnych sklepów.

Przeczytajcie także: W nawigacji NaviExpert pojawiła się możliwość zakupu ubezpieczeń

– Zakupy świąteczne coraz rzadziej są jednym zaplanowanym działaniem, a częściej procesem rozłożonym na wiele krótkich momentów w ciągu dnia. Przeglądamy oferty, porównujemy produkty, wracamy do koszyka wtedy, gdy mamy na to chwilę. Najczęściej robimy to na smartfonie, korzystając z aplikacji sklepów, bo pozwalają one zamknąć całe doświadczenie zakupowe w jednym urządzeniu i dopasować je do własnego rytmu dnia – stwierdził Grzegorz Laudy, członek zarządu Polskiego Standardu Płatności.

Co nie powinno dziwić, okres świąteczny i wzmożone zakupy przyciągają także cyberprzestępców. Dotychczas 23 proc. Polaków miało paść ofiarą oszustwa w internecie, a prawie 70 proc. ma obawy związane z bezpieczeństwem transakcji. Skalę zagrożeń odzwierciedlają także obserwacje banków. Przedstawiciele tych instytucji widzą w ostatnim miesiącu roku wzmożoną aktywność m.in. phishingu, czyli podszywania się pod zaufaną instytucję.

Przeczytajcie także: Credit Agricole rozszerza współpracę z ITCARD

Badanie PSP oraz DXC ukazało również dość sceptyczne podejście Polaków do technologii AI. Przy zakupach świątecznych jedynie 14 proc. rodaków skorzystało z pomocy sztucznej inteligencji. Warto także podkreślić szczególne zainteresowanie tą technologią ze strony najmłodszych. Aż 67 proc. badanych z generacji Z deklaruje użycie lub zamiar skorzystania z AI podczas zakupów.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies