Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Cyber_Folks, właściciel Shopera, przejmuje PrestaShop. Celuje w pozycję europejskiego lidera e-commerce

W transakcję o wartości 55 mln euro zaangażowany jest także Sylius

Grupa cyber_Folks, właściciel m.in. Shopera i Apilo, wraz Syliusem ogłosiły podpisanie porozumień dotyczących nabycia PrestaShop, jednej z wiodących platform do budowy sklepów internetowych. Jak podkreślają zaangażowane podmioty, dzięki połączeniu skali działalności, zasięgu geograficznego oraz kompetencji wszystkich trzech organizacji, cyber_Folks stanie się z jednym z największych w Europie dostawców technologii e-commerce.

Przeczytajcie także:  Zagłosujcie na najciekawszą kartę płatniczą, projekt oraz wydarzenie 2025 r.

Jak podano w komunikacie, PrestaShop obsługuje 230 tys. aktywnych sklepów, które w 2024 r. wygenerowały 22 mld euro GMV (wartość sprzedaży brutto). Z kolei Sylius to dostawca technologii dla dużych europejskich platform e-commerce – wspiera większe i bardziej złożone projekty, w przypadku których łączna wartość sprzedaży (GMV) szacowana jest na ok. 7 mld euro rocznie. Powiększona o te dwa podmioty grupa cyber_Folks będzie więc generować GMV na poziomie 35 mld euro, co ma ją plasować w gronie liderów e-commerce w Europie, ze skalą porównywalną do europejskiej działalności Shopify.

Przedstawiciele cyber_Folks zaznaczają, że połącznie Shopera, PrestaShop i Syliusa pozwoli grupie zaoferować najpełniejszy na rynku zestaw technologii dla handlu internetowego. Sprzedawcy będą mieli pełny zestaw narzędzi, dostępnych w różnych modelach, a grupa będzie w stanie obsługiwać zarówno mikroprzedsiębiorstwa rozpoczynające sprzedaż online, dynamicznie rosnące sklepy średniej wielkości, jak i zaawansowane projekty wymagające pełnej personalizacji, w tym, te funkcjonujące w najbardziej złożonych modelach sprzedażowych, takich jak handel hurtowy czy sprzedaż w modelu własnego marketplace. Dopełnieniem oferty są usługi komplementarne, jak płatności, narzędzia do komunikacji czy integracje z innymi kanałami sprzedaży.

Przeczytajcie także:  Płatności odroczone Blika będą rozwijane w dwóch modelach

Dzięki transakcji, grupa cyber_Folks otwiera się na rynki Europy Zachodniej oraz wzmacnia pozycję w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i na globalnych rynkach. Najważniejszymi rynkami PrestaShop są bowiem: Francja, Hiszpania, Włochy, USA i Wielka Brytania, natomiast w przypadku Syliusa są to: Francja, USA, Włochy, Polska oraz Niemcy.

Jak wynika z prezentacji inwestorskiej, 100 proc. udziałów w PrestaShop zostanie kupionych za 55 mln euro. Transakcję zrealizuje spółka celowa cyber_Pixel, w której 79 proc. udziałów ma cyber_Folks, a 21 proc. założyciele Syliusa, w zamian za aport 1 proc. udziałów Sylius i BitBag. – Dzięki wrześniowej emisji akcji, z której pozyskaliśmy ponad 200 mln zł, jesteśmy w stanie działać szybko i zdecydowanie, realizując przejęcie PrestaShop. Zaufanie inwestorów dało nam solidny kapitał do dalszego wzrostu, a wsparcie finansowania bankowego dodatkowo zwiększa skalę naszych możliwości –  komentuje Robert Stasik, wiceprezes cyber_Folks, cytowany w komunikacie.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies