Zamiana marki Aion Banku na UniCredit ma nastąpić w najbliższy poniedziałek
Jak wynika z informacji skierowanej do klientów przez Aion Bank, już w najbliższy poniedziałek, 6 października 2025 r., marka ta zniknie z polskiego rynku. Zastąpi ją włoski brand UniCredit. Zmieni się także adres oficjalnej strony internetowej instytucji na unicredit.pl i jej kolorystyka na tę charakterystyczną dla włoskiego banku. Dotychczasowa strona Aion Banku będzie przekierowywać do nowej witryny. Nowy wygląd dostaną także karty, choć te, które są w portfelach klientów, pozostaną ważne i nie będą wymieniane przed normalnym terminem ważności.
Komunikat do klientów przynosi również informację o wydłużeniu godzin pracy Centrum Wsparcia. Zamiast tak jak teraz od godz. 9 do 17, czat na żywo będzie dostępny między godz. 8 a 20. Dodatkowo zostanie udostępniona możliwość połączenia telefonicznego dla klientów zalogowanych do aplikacji mobilnej. Bez zmian pozostaną natomiast numery kont i dane logowania na rachunek, numery wydanych kart, wybrane przez klientów pakiety usług.
O tym, że UniCredit przymierza się do powrotu na polski rynek, wiadomo od dawna. Instytucja w marcu 2025 r. sfinalizowała przejęcie kontroli nad Aion Bankiem oraz powiązaną z nim spółką Vodeno. Kilka miesięcy temu w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o tym, że bank rozpoczął rekrutację do oddziałów regionalnych, co prawdopodobnie oznacza, że uruchomi także sieć placówek stacjonarnych. Z ciekawostek, które mogą zainteresować też dziennikarzy piszących o bankowości, można wspomnieć, że bank zatrudnił nową osobę odpowiedzialną za kontakt z mediami – Sabinę Salamon, która w przeszłości była m.in. rzeczniczką prasową Deutsche Banku w Polsce.
UniCredit był obecny na polskim rynku bankowości detalicznej w przeszłości, bo był inwestorem strategicznym Pekao. Ostatnie swoje udziały sprzedał w 2019 r.